مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح خرید حمایتی دام عشایر تاکنون ۳۳ هزار راس دام در کشور خریداری شده که ۴۵ درصد آن سهم خراسان رضوی بوده است.

۴۵ درصد خرید حمایتی دام عشایر کشور در خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد نبوی‌فرد  افزود: در مجموع سهمیه خراسان رضوی برای خرید حمایتی دام عشایر ۱۰۰ هزار راس تعیین شده که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۰ راس آن خریداری شده است.

وی ادامه داد: خرید حمایتی دام از عشایر خراسان رضوی شامل میش، بره نر و ماده است که با توجه به پدیده خشکسالی و کمبود و گرانی علوفه، با هدف کمک به دامداران  انجام می شود.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه خرید حمایتی دام عشایر در این استان از اواخر خرداد آغاز شده است گفت: در اجرای این طرح دام‌ مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام با نرخ میانگین هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری و با سه کیلوگرم جو دولتی به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام تحویل دامداران می شود.

عشایر خراسان رضوی شامل ۳۵ طایفه، جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ خانوار را تشکیل می‌دهند.

عشایر این استان که ۹۹۰ هزار راس دام در اختیار دارند با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و همچنین ۴۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلوفرش، نقش بسزا در اقتصاد خراسان رضوی دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.