قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی کرونا گفت: سرعت ابتلای بسیار بالای موج پنجم کرونا، حجم بیماران مراکز درمانی را افزایش داده و این وضعیت بار زیادی را به بیمارستان‌های مشهد وارد کرده است.

روند افزایشی مبتلایان بار زیادی به بیمارستان‌های مشهد وارد کرده است

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر شاپور بدیعی افزود: شهر مشهد هم اینک درگیر موج پنجم کرونا است که نسبت به موج های قبلی شرایط حادتری دارد و روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی در ۲ هفته اخیر بیشتر از هر زمان دیگری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بدین منظور برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات مناسب به مردم انجام شده است تا بتوان مانع بروز مرگ و میر و یا عوارض پس از بیماری شد و بر اساس تجربه های چهار موج پیشین کرونا، برنامه نظام ارجاع با قوت تمام در حال اجراست و به این منظور افراد در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز درمانی و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: در این چهارچوب در صورت نیاز از طریق مراکز سطح یک به مراکز سطح دو و در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری به بیمارستان ها ارجاع داده می شود.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان در صورت بروز نخستین علائم شبیه به سرماخوردگی ساده همچون بدن درد و سردرد،  نسبت به پیگیری و مراجعه به نزدیکترین مراکز سطح یک اقدام نمایند.
دکتر بدیعی تصریح کرد: در بیماری کرونا، تعجیل در درمان بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، درمان به موقع ضمن جلوگیری از نیاز بیمار به بستری در بیمارستان ها، از بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری نیز به شدت جلوگیری می کند.  
وی بیان کرد: درمانگاه های خصوصی، خیریه، نظامی و انتظامی و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا آماده خدمات رسانی به شهروندان در سطوح یک هستند.
وی گفت: در صورت نیاز به خدمات سطح دو، ۱۹ مرکز مجهز به آزمایشگاه، رادیولوژی و نیز پزشک متخصص در شهر مشهد آماده سازی شده است و اگر بیماران نیاز به خدمات بستری داشته باشند از این طریق به بیمارستان ارجاع می شوند.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر خودداری از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان ها در مراحل اولیه بیماری، افزود: مراجعه مستقیم موجب افزایش خطر ابتلا به عفونت و همچنین بروز ازدحام در بیمارستان ها می شود و روند خدمات رسانی به بیماران را نیز مختل می کند.  
بدیعی با قدردانی از حمایت و مشارکت تمام مسوولان استان و شهر مشهد گفت: در موج پنجم کرونا، بیشتر بیمارستان های شهر مشهد اعم از خصوصی، خیریه، نظامی و انتظامی و دولتی در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.