مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میزان تحقق توسعه متوازن تحصیلی در این استان بیش از ۴۵ درصد است که از میانگین کشوری آن بالاتر است.

نرخ توسعه متوازن تحصیلی در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشور است

به گزارش قدس آنلاین،  قاسمعلی خدابنده افزود: هم اکنون نرخ توسعه متوازن تحصیلی، به معنای توزیع دانش‌آموزان بین شاخصه‌ها و رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و نظری در کشور حدود ۳۸ درصد است و حال آنکه این رقم در خراسان رضوی به بیش از ۴۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته ۱۴ هزار و ۵٠٠ هنرجو در ۱۹۶ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش سطح استان در ۷۵ رشته در فرآیند برون‌سپاری مشغول تحصیل بودند که پیش بینی می کنیم در سال تحصیلی آتی این رقم به ۱۷ هزار و ۵۰۰ هنرجو افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه، که امسال آخرین سال آن است و این نرخ باید با تلاشی مضاعف امسال باید به ۵۰ درصد برسد، اظهار کرد: هم اکنون میزان تحقق توسعه متوازن در استان ۷ درصد بالاتر از کشور است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب یعنی تحصیل ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش فاصله داریم.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.