مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی از اختصاص یک میلیون دوز واکسن به ساکنان حاشیه شهر مشهد خبر داد.

 اختصاص یک میلیون دوز واکسن به حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، عباس محمدیان  اظهار کرد: پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، قرارگاه مردمی شهید سلیمانی در خراسان رضوی توسط فرماندهی سپاه امام رضا(ع) راه اندازی شد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و رسانه قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد یکی از شهرها و نقاط حساس و آلوده ویروس کرونا است، افزود: با راه‌اندازی این قرارگاه مردمی علاوه بر واکسیناسیون ساکنین حاشیه شهر در زمینه انجام امور درمانی با فعال کردن مراکز درمانی بیماران کرونایی سرپایی فعالیت می‌کند.

وی انجام واکسیناسیون ساکنین شهر مشهد در برابر کرونا را اولین محور فعالیت قرارگاه مردمی شهید سلیمانی عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری‌هایی که در این خصوص انجام شد، با اختصاص یک میلیون دوز واکسن کرونا واکسیناسیون در ۶ نقطه حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

محمدیان با بیان این که در حال حاضر ۲۰ پایگاه واکسیناسیون روزانه از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ فعال است، خاطر نشان کرد: به منظور کمک به بخش درمان و تسریع در روند خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی دو مرکز درمان سرپایی در دو نقطه شهر مشهد راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: مرکز درمان بیماران سرپایی با ظرفیت ۱۵۰ تخت در فدائیان اسلام شهر مشهد فعال است که با راه‌اندازی داروخانه و ویزیت مراجعه‌کنندگان، تزریق سرم و آمپول را به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه انجام می‌دهد.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی یادآور شد: مرکز درمان دیگر نیز با محوریت آستان قدس رضوی در شهرک طرق راه‌اندازی شده است و به ساکنین این منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکید فرماندهی سپاه امام رضا(ع) بر این است که برای خدمت به مردم هیچ‌کار و دغدغه‌ای وجود نداشته باشد باید بدون منت و به‌صورت شبانه‌روز در خدمت به مردم بود، ابراز کرد: اجرای طرح غربالگری با مراجعه حضوری به درب منازل یکی دیگر از برنامه‌های این قرارگاه مردمی است که تاکنون اقدمات و کارهای خوبی انجام شده است.

محمدیان ادامه داد: برای افرادی که به دلیل کهولت سن، جانبازان و بیمارانی که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند، تیم واکسیناسیون به درب منزل‌شان اعزام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج همچون ادوار گذشته ثابت خواهد که به عنوان خط شکن در کنار مردم است و از شرایط فعلی کرونا عبور خواهد کرد، از تمام نیروهای مردمی که در زمینه پذیرش بیمار، انتظامات، خدماتی بیمار، تکنسین دارو، توزیع واکسن، راننده به همراه اتومبیل، خدمات کفن و دفن؛ بیماریابی، سایر مهارتها و داوطلبین جهادی با تحصیلات مرتبط پزشکی و پیراپزشکی دعوت کرد برای همراهی با این فعالیت جهادی به مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) واقع در خیابان فدائیان اسلام مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.