در هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، شرایط تحقق محدودیت‌ها در نخستین روز از تعطیلات شش روزه برای مقابله با شیوع گسترده بیماری، مورد بررسی قرار گرفت.

تقویت نظارت بر مرزها و مسافرت‌های زمینی و هوایی

به گزارش قدس آنلاین، هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزرات بهداشت و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط با دستور کار بررسی مساله ترددها و مسافرت‌های زمینی و همچنین روند واکسیناسیون سراسری در کشور برگزار شد.

در این نشست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به رسالت اصلی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که تصمیم سازی برای ستاد ملی کروناست؛ مساله مرزها و مسافرت‌های زمینی و هوایی به کشور که همواره به مثابه عامل انتقال بیماری کرونا مطرح است را مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص مقرر شد نظارت‌ها به نحو دقیق‌تر محقق شود و تست‌های لازم کرونایی نظیر پی سی آر گرفته شود.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه، شرایط بیماری در کشور، واقعاً ویژه و خطیر است؛ تصریح کرد: در این شرایط باید همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور به میدان آید و نباید مسئولیت صرفاً بر دوش نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیفتد.

وی در پایان گفت: در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باید، پروتکل‌ها و موارد اعلامی ممنوعیت‌ها به صورت دقیق و کامل اجرایی گردد و طبیعی است که اجرای ناقص، نمی‌تواند نتیجه مثبت در مهار بیماری به دست آورد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.