۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 764879

مدیر کل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور از مصرف حدود دو هزار مگاوات برق در ادارات کشور خبر داد.

مصرف حدود دو هزار مگاوات برق در ادارات کشور

به گزارش قدس آنلاین، مسعود صادقی مدیر کل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور، درباره طرح تشدید نظارت هوشمند و پایش مصرف برق ادارات دولتی و بانک ها، بیان کرد: در شرایطی در تابستان امسال به سر می‌بریم که عدم هم ترازی تولید و مصرف برق، عدد نسبتاً بزرگی است که در برخی از ایام، حتی به ۱۲ هزار مگاوات هم رسید.

او افزود: ۴۵ برنامه عملیاتی را برای جبران عدم هم ترازی تنظیم کردیم که در حال اجراست و یکی از آن برنامه‌ها، برنامه مدیریت مصرف ادارات است. شرکت توانیر سه محور را برای مدیریت مصرف ادارات در نظر گرفته است که یکی از آن ها، اصلاح ساعت کار و تعطیلی روزهای پنجشنبه است.

صادقی ادامه داد: این کار نقش قابل توجهی خواهد داشت و ادارات را در ساعت پیک مصرف از حضور و مصرف برق دور می‌کند. مورد بعدی، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته است که تمامی ادارات مکلف هستند تا میزان مصرف خود را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند.

او گفت: یعنی دولت، مدیریت مصرف را از خود شروع کرده و این را به عنوان اولویت شماره یک در نظر گرفته است که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. مورد بعدی پایش ویژه و تنظیم مصرف دستگاه‌های سرمایشی و برودتی است که عدد بزرگی را در پیک بار به ویژه در این ایام کشور شامل می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مصرف برق ادارات، حدود دو هزار مگاوات ارزیابی می‌شود که اگر ۵۰ درصد جبران شود، هزار مگاوات را در زمان پیک مصرف می توانیم صرفه جویی کنیم که تقریباً به این هدف نزدیک شده ایم. در حال حاضر، ساز و کار پایش ادارات از طریق کنتورهای هوشمند در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.