استاندار خراسان رضوی گفت: خدمت‌گذاری به مردم باید اولویت مدیران باشد چراکه مردم اکنون نیازمند کمک هستند. لذا با همین آهنگی که شروع کرده‌ایم باید سرعت را افزایش داده و تا کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال به پیش برویم.

مسئله درمان مردم اولویت اول ما است/  قاطعیت در انجام ماموریت‌ها برای مقابله با کرونا مد نظر مدیران استان باشد/ تا کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال به پیش می‌رویم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در ششمین نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد اظهار کرد: همگرایی و تعامل میان رده‌های مدیریتی استان برای مقابله با بیماری منحوس کرونا، در کل کشور بی‌نظیر است و در این راستا همه ارکان مدیریتی ما با یکدیگر هماهنگ هستند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای مصوبات قرارگاه طی روزهای اخیر نشان از موفقیت برنامه‌ها داشته است، افزود: سفرها به شکل قابل توجهی کاهش داشته و مصداق آن بازدیدهای میدانی است که همه روزه از محورهای جاده‌ای صورت می‌گیرد. همچنین مبادی ورودی استان تحت کنترل نیروی انتظامی است. 
وی با اشاره به اینکه شش محور اصلی استان قبل از تعطیلات سراسری مسدود شد، به محدودیت‌های صورت گرفته در شهر مشهد اشاره کرد و با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی را تا روز آخر با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را همواره رعایت کنند و این نیاز است تا به یک فرهنگ نهادینه شود. در این راستا نیازمند این هستیم که محدودیت‌های شروع شده را تا مدت‌ها ادامه دهیم. 
معتمدیان خطاب به مدیران استان و دستگاه‌های اجرایی گفت: قاطعیت در انجام ماموریت‌ها برای مقابله با کرونا باید مد نظر قرار بگیرد چراکه اگر در برخورد و اجرای مصوبات عزم جدی نداشته باشیم آنگاه با مشکل روبرو خواهیم شد. 
استاندار خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استان، اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند امید بخشی به مردم هستیم و باید مردم نسبت به خطرات این بیماری آشنا شوند. در این راستا استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان در این حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد. 
وی افزود: خوشبختانه با اقدامات و تدابیر در استان، ظرفیت‌های جدیدی هر روز در حال افزوده شدن به بخش درمانی ما است و جای نگرانی وجود ندارد. با این وجود آرامشی در بیمارستان‌ها حاکم است و هر شب طی بازدیدهای میدانی اوضاع را مدیریت و رصد می‌کنیم. 
معتمدیان با اشاره به مبحث واکسیناسیون گفت: در بحث واکسیناسیون همه دستگاه‌ها پای کار هستند. به طوریکه  ۱۹ مرکز برای گروه‌های خاص و ۳۲ مرکز تجمیعی هم خدمات واکسیناسیون بیماران را دنبال می‌کنند. ضمن اینکه روزانه ۵۰ هزار دوز تزریق در استان انجام می‌شود و هم‌اکنون هم ظرفیت تزریق ۱۰۰ هزار دوز واکسن در روز برای استان ایجاد شده است. 
استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: خدمت‌گذاری به مردم باید اولویت مدیران باشد چراکه مردم اکنون نیازمند کمک هستند. لذا با همین آهنگی که شروع کرده‌ایم باید سرعت را افزایش داده و تا کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال به پیش برویم. 
وی با تاکید بر اینکه مسئله درمان مردم اولویت اول ما است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران را با رصدهایی که از کمبودها به صورت ۲۴ ساعته داریم، تامین می‌کنیم. 
معتمدیان به برگزاری ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: انتظار این است که مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود چراکه سیاست نظام و بزرگان هم بر همین اصل است. باید گفت طبق بازدیدهای میدانی که صورت می‌گیرد هیئات مذهبی ما به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این باید مورد توجه قرار گیرد. 
لازم به ذکر است؛ طبق تاکیدات استاندار خراسان رضوی مبنی بر لزوم به کارگیری ظرفیت‌های بیشتر در حوزه تخت‌های بستری بیماران، صبح امروز بیمارستان ۹۶ تختخوابی و ۶۴ تختخوابی سیار بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس افتتاح شد که با وجود این دو مجموعه، ۱۶۰ تخت کرونایی به کمک ظرفیت مراکز درمانی مشهد آمد. 
گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی پیش از این طی برگزاری جلسات متعدد با مدیران بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و سایر دستگاه‌ها، توانسته بود ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای ظرفیت پذیرش بیماران مهیا کند. ضمن اینکه طی چند روز آینده با تجهیز بیمارستان امداد و نجات، بخش قابل توجهی از نیاز مراکز درمانی مرتفع خواهد شد. 
شایان ذکر است؛ تاکنون ۵ جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با ۱۵ جلسه کمیته‌ای برگزار شده که ۴۹ مصوبه ره‌آورد آن بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.