دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروخانه‌های توزیع رمدسیویر در شهر مشهد با هدف دسترسی بیشتر مردم به ۲۳ داروخانه افزایش یافت و در همه این داروخانه‌ها، داروی رمدسیویر موجود است.

مراکز توزیع رمدسیویر در مشهد به ۲۳ داروخانه افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی  افزود: داروخانه‌های توزیع کننده رمدسیویر عبارتند از ۲۲ بهمن در خیابان دانشگاه، دکتر باستان جنب بیمارستان امدادی، دکتر مهنوش ژیانی در قاسم‌آباد، دکتر واحدی در هفت تیر، دکتر بیات در چهار راه عبدالمطلب، دکتر سبزی در سیدی، دکتر جعفری‌نژاد در طلاب، درمانگاه ولی عصر در وکیل آباد ، داروخانه هلال‌احمر در بلوار سجاد، داروخانه های امام، دکتر عامل و دکتر نوری فرد در میدان بیمارستان امام رضا(ع)، دکتر تقی‌زاده در خیابان بهار، دکتر جهرمی در خیابان پاسداران، دکتر مقربی در چهارراه دکترا، دکتر مقدم در خیابان ابن سینا،دکتر دین محمدی و اکبری در خیابان احمدآباد، دکتر مدرس‌زاده در بلوار فردوسی، دکتر هاشمی در بلوار طبرسی، دکتر نافعی در بلوار پیروزی، دکتر شریعت در طرقبه و دکتر امیرحسین ژیانی در شاندیز.

وی اضافه کرد:بازدیدهای میدانی حاکی است که طی روزهای اخیر چند داروخانه مانند داروحانه امام در میدان امام رضا(ع) و داروخانه هلال‌احمر واقع در بلوار سجاد مشهد مملو از متقاضیانی است که برای دریافت رمدسیویر مراجعه کرده‌اند این در حالی است که سایر داروخانه‌های توزیع رمدسیویر خلوت هستند و از رسانه‌ها تقاضا داریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.

او تاکید کرد: مردم مشهد توجه داشته باشند داروی رمدسیویر هم‌اکنون در ۲۳ داروخانه معرفی شده در این کلانشهر موجود است و فقط به چند داروخانه مراجعه نکنند.

رمدسیویر یکی از داروهای اصلی درمان بیماری کووید ۱۹ است. به دنبال افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در پنجمین دوره اوجگیری این بیماری  و پر شدن ظرفیت بیمارستانها، تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی و به صورت بستری موقت در مراکز معرفی شده نیز میسر شده است.

بنا بر آخرین گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ۲۵ تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰  ۶۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را در کشور از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۹ هزار و ۱۰۸ تن رسید.

در این مدت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ هم در کشور شناسایی شد که پنج هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۴۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.