مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روزهای تاسوعا، عاشورا و جمعه اگرچه تعطیل هستند، اما مصرف برق بیش از توان تولید نیروگاه‌های کشور خواهد بود و مدیریت مصرف ضروری است.

پایداری شبکه برق کشور همچنان مستلزم اقدامات مدیریت بار است

به گزارش قدس آنلاین، همایون حایری معاون وزیر نیرو در جلسه ای ویدیو کنفرانسی با شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور ، مدیریت ۱۴ هزار مگاوات کمبود را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: تامین ۱۴ هزار مگاوات کمبود با حرکتی یکپارچه توسط همکاران صنعت برق انجام گرفت و باعث شد تا اینجای کار بتوانیم اثری ماندگار را بر جا بگذاریم. هرچند مشکلاتی هم برای مردم پیش آمد، اما با پایمردی و زحمات شبانه روزی این مشکلات به حداقل رسید.

وی از همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، نیروگاه‌ها و مرکز پایش و مدیریت شبکه به عنوانی مثلث تاب آوری یاد کرد و گفت همکاری این مثلث باید ادامه یابد و پس از عبور از این دوره تجربه‌های خوب و بد برای استفاده در آینده به صورت مستند ثبت شود.

در ادامه این جلسه محمد حسن متولی زاده"مدیرعامل توانیر نیز با تشکر از زحمات همکاران در تمامی بخش‌های صنعت برق گفت: با توجه به اینکه روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشته ایم، توانستیم با تلاش‌های صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده تا این لحظه برق کشور را مدیریت کنیم که این خود نقطه قوت همکاران ما در صنعت برق است.

وی افزود: هیچ کشور و مجموعه برقی در دنیا وجود ندارد که بتواند این حجم از ناترازی را اداره کند. مدیریت این دوره هرچند سخت بود، اما با همت همکاران و مشارکت مردم تا این لحظه انجام شد.

در ادامه این جلسه مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ضمن تشکر از تلاش همکاران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق با توجه به تعطیل بودن امروز و کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای میانگین دمای کشور نسبت به هفته گذشته، همچنان حداکثر تولید نیروگاه‌های برق حرارتی و برق آبی که در اختیار داشتیم را در مدار تولید قرار دادیم.

 رجبی مشهدی  افزود: قطعا روزهای تاسوعا، عاشورا و جمعه اگرچه تعطیل هستند، اما مصرف برق بیش از توان تولید نیروگاه‌های کشور است و مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار امری ضروری است.

سخنگوی صنعت برق روز شنبه آینده را روزی گرم دانست و اظهار داشت: با توجه به تعطیلی این روز برآورد ما این است که نیاز مصرف رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و به طور قطع اقدامات مدیریت بار به ویژه صنایع بزرگ باید برای روزهای شنبه و یکشنبه ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.