معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه امامزادگان استان ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به صورت امانی در اختیار بیماران کرونایی استان قرار دادند.

۵۰۰ کپسول اکسیژن بقاع متبرکه خراسان رضوی به بیماران کرونایی رسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و نیاز آنان به اکسیژن، کپسولهای اکسیژنی که در بقاع متبرکه وجود داشت، به بیماران اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در حدود ۸۰ بقعه متبرکه استان که از فضای روباز برای برگزاری مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی برخوردار بودند، ویژه برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورا نیز برگزار شد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برخی موقوفات مانند موقوفه عبدالله رضوی در سوران نیز که از فضای باز برخوردار بودند، نسبت به برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کردند.

وی افزود: همزمان با ایام محرم، به نیت واقفان ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه منطبق با ماههای محرم و صفر، به ۲۵۰ هیات مذهبی برای برپایی مراسم عزاداری در این ماه‌ها از محل عواید موقوفات کمک شده است.

حجت الاسلام ایزدی طرح "شمیم حسینی" را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ایام محرم و صفر برشمرد و ادامه داد: در این طرح بسته های کمک معیشتی و  هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

در حال حاضر مشهد یکی از مناطق بحرانی کرونا در کشور شناخته شده است، بطوری که تعداد مبتلایان جدید بستری شده در بیمارستانهای این کلانشهر از مرز ۹۰۰ نفر در روز عبور کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.