مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، یک نقاهتگاه برای بستری موقت بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان راه‌اندازی شد.

نقاهتگاه بستری موقت بیماران کرونایی در سبزوار راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عباس کافی اظهار داشت: نقاهتگاه بستری موقت بیماران کرونایی با ظرفیت ۶۰ تخت، در ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تجهیز شده که بیماران به این مرکز منتقل می شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی نیاز به قرنطینه و نظارت دارند، از طرفی با توجه به اینکه بیماران بدحال روز به روز در حال افزایش هستند، این نقاهتگاه برای بیمارانی که حال عمومی بهتری نسبت به سایر بیماران دارند، در نظر گرفته شده است.

دکتر کافی افزود: این بیماران به طور مداوم از سوی کادر درمان مراقبت می شوند و در صورت وجود هر یک از علایم تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری، تب و تشدید سرفه از سوی پزشک مقیم معاینه شده و اقدامات لازم برای درمان آنان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه که توان و قوت کادر درمان با توجه به افزایش بیماران کرونایی رو به افول است از شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامت خود، خانواده، کادر درمان و عبور از موج کنونی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار گفت: همچنین در راستای ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند کرونایی پویش طرح "خادمان سلامت حسینی" در این شهرستان آغاز شده است.

دکتر کافی افزود: این طرح با هدف و نیت خیرخواهانه و ارائه توصیه‌ها و خدمات درمانی به بیماران نیازمند کرونایی که در منزل بستری هستند آغاز شده که تا پایان ایام محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹، کارکنان خدوم و فداکار اورژانس ۱۱۵ سبزوار، با پیگیری مشخصات و نشانی بیماران نیازمند و کم برخوردار مبتلا به کرونا، برای ارائه خدمات درمانی اعم از سرم تراپی و تزریقات و خدمات پرستاری به منازل آنها  رفته و به صورت کاملا رایگان این خدمات را ارائه می کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.