احتمالا در اردوی پیش‌روی تیم ملی برای بازی با عراق، فقط یک یا دو بازیکن از لیگ برتر به تیم ملی دعوت شوند که یک اتفاق بی سابقه خواهد بود.

اتفاق کم سابقه در تیم ملی برای بازی با عراق و سوریه

به گزارش قدس آنلاین، از ۲۳ بازیکن حاضر در فهرست بازی ایران و عراق در پایان مرحله دوم انتخابی جام جهانی که منجر به پیروزی تاریخی شاگردان اسکوچیچ مقابل رقیب سنتی و پایان استرس در میان علاقه مندان ایرانی شد، فقط  دو بازیکن در شروع فصل جدید فوتبالی در ایران بازی خواهد کرد!

در واقع نگاهی به این فهرست ۲۳ نفره نشان می دهد در فصل نقل و انتقالات، علاوه بر بازیکن سابقا لژیونر که در فوتبال اروپا، قطر و چین بازی می کنند، چندین بازیکن دیگر هم راه آن‌ها را رفته اند و از ابتدای لیگ بیست و یکم، در ایران حضور ندارند!

احسان حاج‌صفی، پیام نیازمند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و به زودی مهدی قایدی پنج بازیکن ملی‌پوشی هستند که اخیرا لژیونر شده‌اند یا خواهند شد. در نتیجه از فهرست سابق تیم ملی فقط میلاد سرلک و مهدی ترابی در لیگ برتر شاغل هستند که ترابی کمتر از یک سال پیش به ایران برگشت و سرلک هم جایگزین برخی بازیکنان مصدوم شده بود.

همچنین برخی ملی‌پوش‌ها سابق مانند علی کریمی، محمد محبی و سایرین هم در نقل و انتقالات تابستانی راهی تیم های خارجی در فوتبال اروپا شده‌اند و حسابی فوتبال ایران از لژیونرها پر شده و رقابت برای رسیدن به پیراهن سفید یوزها افزایش یافته است؛ طوری که در اتفاقی که سابقه تیم ملی سه دروازه‌بان لژیونر در اختیار دارد!

به جز این نفرات، فوتبال ایران لژیونرهای دیگری مانند اللهیار صیادمنش، شهاب زاهدی، علی علیپور، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، علی کریمی، محمد محبی، روزبه چشمی، رامین رضاییان و ... را هم در اختیار دارد که به علت تعدد بازیکن حاضر و آماده، در فهرست اول ملی‌پوشان قرار ندارند.

در نتیجه همین مشکل بود که اسکوچیچ نتوانسته قبل از بازی با سوریه و عراق، اردوی آماده‌سازی طولانی مدتی را برگزار کند و حتی یک دیدار تدارکاتی را برای تیمش در نظر بگیرد؛ اتفاقی که در گذشته به لطف وجود بازیکنان داخلی ممکن و میسر بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.