رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۹۳ درصد هیات‌های عزاداری شهرستانهای سبزوار، داورزن و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی در آیین سوگواری دهه اول محرم، پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

۹۰ درصد هیات‌های غرب خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی صانعی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیات‌های مذهبی شهرستان سبزوار و ۲ شهرستان مجاور با رعایت مقررات بهداشتی جلوه‌های زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: در دهه نخست محرم، ۱۱۴ هیات عزاداری در شهرستانهای سبزوار، داورزن و ششتمد مجوز برگزاری آیین‌های محرم صرفا در فضای باز را دریافت کرده‌ بودند و بیش از ۴۵۰ مورد نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی انجام شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: مراسم روضه‌خوانی و آیین‌های عزاداری سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) فقط در فضای باز آن هم با رعایت دستورات بهداشتی از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شده است.

صانعی افزود: نظارت بر فعالیت هیاتهای مذهبی در سبزوار با توجه به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا با هدف حفظ سلامت عزاداران حسینی به طور مستمر انجام شد و در معدود مواردی نیز که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود که عمده آن مربوط به هیات‌هایی بود که مجوزی دریافت نکرده بودند.

وی ادامه داد: ۱۸۰ مبلغ دینی مرد و زن همزمان با دهه نخست محرم‌ به روستاهای شهرستانهای سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی اعزام شده‌ بودند.

۳۲۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی و ۲۱۵ مداح دارای کارت مداحی در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.