مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در همه بیمارستانهای مشهد فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد ملکی‌بیرجندی افزود: با توجه به در اولویت قرار گرفتن استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  اهمیت توسعه خدمات الکترونیک حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمت به شهروندان و توسعه کسب ‌وکارهای مرتبط با این  موضوع در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

وی با اشاره به مزایا و نقش مهم سیستم نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی مردم ادامه داد: هم‌اکنون طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست ضمن این که تمامی موارد مرتبط با این حوزه به صورت برخط بررسی می‌شود.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث کنار گذاشتن نسخه‌های کاغذی به صورت ۱۰۰ درصد هم در دست اقدام است و به زودی با خریداری تجهیزات و نصب و راه‌اندازی آن این موضوع محقق خواهد شد.

ملکی در خصوص نواقص موجود در طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک افزود: برخی اشکالات مانند کندی سامانه‌ها و اختلالات اینترنتی از جمله موانعی است که موجب کندی سرعت خدمات‌رسانی در طرح نسخه‌های الکترونیک شده که این موارد از طریق مسوولان بیمه‌ها و همچنین حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال پیگیری است تا این نواقص به سرعت رفع شود.

راه اندازی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها،  داروخانه‌ها، بیمارستانها و تمام مراکز تشخیصی و درمانی از سال ۱۳۹۷ در استان خراسان رضوی آغاز شده است و این موضوع امسال و در دوران شیوع کرونا به صورت کامل عملیاتی شده است.

۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.