نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه دولت باید ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واقعی بدهد نه اینکه برای آن مدیرعامل تعیین کند، گفت: اصلاح نظام پولی و بانکی، کاهش تورم و رفع معضل فاصله طبقاتی و ایجاد سامانه شفافیت ضروری است.

نوروزی: دولت ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واقعی بدهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه  ۳۰مرداد) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: برنامه آیت‌الله رئیسی برای دولتش کیفی و توصیفی بود و من برنامه کمی در این باره ندیدم.

وی افزود: در انتخاب وزرا سابقه ایثارگری و رزم‌آوری در برنامه وزرا ندیدم، هر چند که ایثارگری وزیر دفاع و کشور را قبول دارم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار داشت: موضوع جانبازی، آزادگی و ایثارگری وزرا اهمیت بالایی دارد؛ اما من چیزی در این باره ندیدم.

نوروزی با تاکید بر مبارزه با فساد در ۴ سال آینده و ایجاد سامانه شفافیت و ثبت اموال مسئولان گفت: ساخت مسکن و ایجاد شغل و کاهش تورم و اصلاح نظام پولی و بانکی در هر سال بسیار ضروری است اما من در این باره در برنامه وزرا چیزی ندیم.

وی ادامه داد: دولت آیت‌الله رئیسی باید پاسخ دهد که آیا بنا دارد بانک اسلامی و بانکداری بدون ربا و نظارت بر بازار به صورت جدی پیگیری کند؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا باید به صاحبان اصلی آن یعنی بخش خصوصی واقعی واگذار شود، از سهم ۶ درصدی دولت در سهام ایران خودرو گلایه کرد و گفت: چرا دولت با وجود سهم ۶ درصدی برای ایران خودرو مدیرعامل تعیین می‌کند؟

نوروزی افزود: ایران خودرو ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما بخش خصوصی می‌گوید اگر سهام این شرکت به بخش خصوصی واقعی واگذار شود از زیانده خارج می‌شود و آن را سودده خواهیم کرد.

وی افزود: حل معضل فاصله طبقاتی و ایجاد سامانه شفافیت در دولت آیت‌الله رئیسی بسیار ضروری است و این دولت باید پاسخ دهد آیا بنای اجرای این موضوعات را دارد یا خیر.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.