نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی از نزدیکان وی و از آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام و قوه قضائیه بوده و مخالف FATF هستند گفت: چرا از اهل سنت و زنان و اعضای دولت سابق در کابینه استفاده نکرده‌اید.

محمودزاده: وعده مسکن و اشتغال با این تیم اقتصادی محقق نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ خرداد) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: ایران مشکلات عدیده اقتصادی دارد و اقتصاد شامل سرمایه‌گذاری، فروش نفت، اشتغال و ... است. 

وی افزود: متأسفانه زباله‌گردی و کودکان کار اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، قبرخوابی، زورگیری، حاصل برنامه‌ریزی غلط دولت‌های گذشته است. 

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: کشور ما به دلیل نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی قرار دارد  و تحریم‌ها هم برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است. 

محمودزاده تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت از دوستان و نزدیکان آیت‌الله رئیسی هستند و نمی‌توانند به جنگ مشکلات اقتصادی بروند این در حالی است که همه آنها مخالف پیوستن به FATF هستند و همین امر باعث کاهش تبادلات اقتصادی با سایر کشورها شده و بازارهای هدف را تحت تأثیر قرار می‌دهد ضمن اینکه مانع ایجاد شعبه‌های مالی ایران شده و باعث عدم بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شعارهای ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن مطمئنا با تیم اقتصادی فعلی آیت‌الله رئیسی تحقق پیدا نخواهد کرد.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی یا از آستان قدس هستند و یا از ستاد اجرایی فرمان امام؛‌ آیا نمی‌توانستید از همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی برای رفع مشکلات کشور دعوت کنید.

وی خطاب به آیت‌الله رئیسی گفت: شما اعلام کردید دولت من فراجناحی و فراحزبی است شما بگویید در لیست وزرایتان کدام یک از آنها فراجناحی و فراحزبی است.

وی خاطرنشان کرد: آیا در بین وزرای دولت سابق یک نفر هم نبوده که عملکرد مثبت داشته باشد که در دولت شما بتواند حضور پیدا کند؛ درست نیست که دولت ۴ سال از نظرات، متخصصان و کارشناسان اقتصادی بهره نگیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از نمایندگان مجلس در کابینه آیت‌الله رئیسی با توصیه رهبر معظم انقلاب مغایرت داشته و عدم معرفی به موقع کابینه به مجلس هم علیرغم مهلت دو هفته‌ای قانونی با تأکید رهبر انقلاب فاصله دارد. 

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تغییر لیست وزرای پیشنهادی حتی چند ساعت قبل از معرفی به مجلس نشان‌دهنده حاکمیت فشارها و لابی‌ها در دولت است در حالی که از ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات همگان می‌دانستند که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور است لذا چرا شما زودتر وزرای خود را به مجلس زودتر معرفی نکردید.

وی تصریح کرد: متوسط سن کابینه آیت‌الله رئیسی ۵۲ سال است که نشان دهنده سن بالای اعضای کابینه است. ضمن اینکه عدم استفاده از اهل سنت علیرغم وعده‌ای داده شده و عدم استفاده از خواهران در بین کابینه که نیمی از جامعه هستند یکی دیگر از ایرادات کابینه محسوب می‌شود.

وی گفت: کابینه دولت سیزدهم در چینش خود میلیون‌ها اهل سنت را نادیده گرفته است در حالی که آنها ۱۱ هزار شهید تقدیم نظام کرده‌اند ولی آنها افراد متخصص و کارشناسی هستند.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: از اقدام قابل تقدیر و اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب یک کرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: چرا  ۵۰ درصد از جامعه یعنی زنان در کابینه آیت‌الله رئیسی  جایگاهی ندارند و آنان کاملا نادیده گرفته شده‌اند. 

وی افزود: نتایج و اهداف سامانه‌ای که آیت‌الله رئیسی برای انتخاب و معرفی مدیران در نظر گرفته و به مردم اعلام کردید در لیست کابینه در عمل دیده نشده است و انتخاب وزرای کابینه از یک جناح خاص و دایره قوه قضائیه و آستان قدس رضوی بوده است. 

وی گفت: با وجود تورم ۴۴ درصدی و نقدینگی بالا و آمار ۳۲ درصدی خانوارهای زیر خط فقر و کسری بودجه و بدهی سنگین دولت و خشکسالی و خاموشی‌های اخیر و رکود سرمایه‌گذاری خارجی به نظر می‌رسد آیت‌الله رئیسی و کابینه‌اش شرایط سختی دارند که نیازمند پزشکان متخصص هستند. 

نماینده مهاباد در مجلس گفت: کابینه معرفی شده به مجلس فاقد یکدستی لازم است و علیرغم شعار جوانگرایی در دولت اما اعضای کابینه همدیگر را نمی‌شناسند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با یکدیگر آشنا شدند.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید با رأی خود از حضور وزرای جوان و غیرمتخصص در دولت سیزدهم جلوگیری کنند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.