منابع فلسطینی اعلام کردند، در نتیجه درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم نوشت: روستای «بیتا» واقع در جنوب شهر نابلس برای صد و هفتمین روز متوالی شاهد برپایی تظاهرات علیه ایجاد کانون شهرک‌سازی در کوه صبیح و درگیری‌ها با نیروهای رژیم اشغالگر بود.

در همین راستا، احمد جبریل، مدیر امداد و اورژانس هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد، ۱۳ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله جنگی و مشقی نظامیان صهیونیستی از نواحی مختلف بدن زخمی شدند.

جبریل همچنین تصریح کرد، زخمی شدگان به منظور درمان و معالجه به بیمارستان منتقل شدند و بیش از ۹۰ تن دیگر که به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده بودند به صورت میدانی توسط کادرهای پزشکی درمان شدند.

در همین راستا، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد، صدها تن از جوانان این روستا در نزدیکی کانون شهرک‌سازی تجمع کرده و اقدام به پرتاب سنگ و بمب‌های ساخت محلی به سمت نیروهای ارتش این رژیم کردند که از وسایل مختلف برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کردند.

ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در جریان سرکوب راهپیمایی روستای «کفر قدوم» واقع در شرق «قلقیلیه» که در اعتراض به شهرک‌سازی و درخواست برای گشایش خیابان این روستا تظاهرات کرده بودند که از ۱۷ سال پیش بسته شده است، دچار حالت خفگی شدند.

مراد اشتیوی، هماهنگ کننده کمیته مقاومت مردمی در روستای قلقیلیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به محض آغاز تظاهرات فلسطینیان به این روستا یورش برده و گاز اشک‌آور و گلوله مشقی شلیک کردند که در نتیجه آن ده‌ها تن زخمی شدند.

در همین رابطه، ارتش رژیم اشغالگر سه شهروند فلسطینی و دو تن از همبستگان خارجی را پس از متفرق کردن تجمعی که در محکومیت شهرک‌سازی و تجاوزات مکرر شهرک‌نشینان «مسافر یطا» واقع در جنوب الخلیل برگزار شده بود، بازداشت کردند.

راتب الجبور، هماهنگ کننده کمیته‌های مردمی مقاومت در برابر دیوار حائل در جنوب الخلیل اظهار داشت، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به این تجمع یورش برده و به سمت برگزار کنندگان آن بمب‌های گازی و گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن ده‌ها تن دچار حالت خفگی شدند و مساحت زیادی از اراضی کشاورزی سوخت‌.

الجبور در ادامه افزود، این تجمع اعتراض‌آمیز در واکنش به اقدام شماری از شهرک‌نشینان اسرائیلی برای نصب چادرها در این منطقه به عنوان مقدمه‌ای برای تسلط بر ده‌ها دونم کشاورزی به نفع توسعه شهرک‌ها برپا شد.

فلسطینیان از سالها قبل جمعه هر هفته در روستاها و شهرک‌های کرانه باختری در محکومیت توسعه شهرک‌سازی و مصادره اراضی این مناطق تظاهرات هفتگی برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.