وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر یکشنبه ۳۱ مرداد ماه در تهران میزبان وزیر خارجه ژاپن خواهد بود.

ظریف یکشنبه میزبان وزیر خارجه ژاپن در تهران

به گزارش قدس آنلاین، «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن پیش از ظهر فردا (یکشنبه) ۳۱ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری  سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بوده‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه این سفر اظهار داشته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند. 

گفتنی است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو اخیرا در صفحه توئیترش با اشاره به سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران اعلام کرد: سفر جناب آقای موتگی وزیر امور خارجه ژاپن در آینده نزدیک به تهران، در آستانه تشکیل دولت جدید می‌تواند فصل نوینی برای تعمیق و گسترش روابط دوجانبه گشوده و مشورت‌های نزدیک فیمابین در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، موجبات تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور را فراهم کند.

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این درباره سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران گفته بود: این سفر چند ماهی است که در دستورکار است و به محض این‌که جزییات آن نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد. 

رسانه‌های ژاپن پیش از این اعلام کردند که وزیر خارجه ژاپن قصد دارد اواسط مردادماه برای دیدار با مقام‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.