همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان،ماهانه ۶۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان همدان تا یک ماه آینده تامین می شود.

بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی زودتر از موعد

به گزارش قدس آنلاین ،حمیدرضا حاج بابایی درمراسم بهره برداری از این طرح، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۱۲۲ کیلومتر لوله گذاری فولادی با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر کار گذاشته شده و مخازنی با گنجایش ۹۰ هزار متر مکعب ساخته شده است.

حاجی بابایی افزود: این آب از ۷۰ کیلومتری شهر همدان تامین می شود، که با کیفیتی بالا وارد شبکه آب لوله کشی مشترکان شهر همدان می شود.

وی همچنین در خصوص اعتبارات این طرح اضطراری عنوان کرد: ۰ ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اضطراری درنظر گرفته شده است. امسال ۷۸ میلیارد تومان که ۴۵ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات ملی و ۳۳ میلیارد دیگر نیز از محل تنش آب برای طرح اصلی آبرسانی به همدان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب مورد نیاز ۹ شهر و ۵۹ روستا از طریق این خط تامین می شود، گفت: استان همدان ۵۶ میلیون متر مکعب از سد تالوار حق آبه دارد که در حال حاضر این میزان به ۱۶ میلیون متر مکعب کاهش یافته و به دلیل ساخت چند سد در بالا دست این سد میزان آب سد تالوار کاهش یافته است.

حاج بابایی همچنین در خصوص پروژه تصفیه خانه نیز تاکید کرد: تصفیه خانه این طرح بزرگترین تصفیه خانه غرب کشور است و قادر است سه هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب را تصفیه کند و ظرفیت آن ۲ و نیم برابر مصرف مورد نیاز شهر همدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.