فرماندار قوچان با اشاره به اینکه قانون، اجرای مصوبات ستاد کرونا را لازم‌الاجرا دانسته است، گفت: متأسفانه مدیریت درمان تأمین اجتماعی در این شهرستان و سطح استان مقابل این مصوبات ایستاده و اقلام موردنیاز برای کمک به بیماران و مردم را در اختیار مجموعه شبکه بهداشت و درمان قوچان قرار ندادند.

 کارشکنی مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در برابر مصوبات ستاد کرونا/صنوف متخلف در قوچان جریمه نقدی می شوند

به گزارش قدس آنلاین، امین رضا مرآتی  در جلسه ستاد مدیریت کرونا قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت این شهرستان اظهار کرد: امروز کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و با تعطیل شدن یا محدود شدن فعالیت‌ها و ترددهای جاده‌ای و ابتلای تعداد زیادی از مردم به این بیماری عملاً وارد بحران شده‌ایم.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه با پدیده پیچیده‌ای روبرو بوده و در یک تهاجم بسیار خطرناک رفتار ویروس هوشمندانه می‌شود، گفت: برای مقابله با این ویروس نیازمند یک همکاری جمعی و هماهنگی بین دستگاهی هستیم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها بتوان با این بیماری مقابله کرد.

وی با تأکید بر این موضوع که امروز عمده نیازهای بخش درمان در قوچان مرتفع شده است اما هنوز در حوزه نیروی انسانی نیازمند کمک بوده و کادر درمان خستگی مضاعفی دارند، بیان کرد: حدود یک میلیارد تومان توسط نماینده مردم در مجلس و یک میلیارد تومان نیز توسط استاندار خراسان رضوی برای تأمین تجهیزات به این شهرستان کمک شده است که با این تجهیزات می‌توان تا ۴۰ بیمار دیگر را در حوزه تخصصی و غیرتخصصی جوابگو بود.

مرآتی با یادآوری اینکه قانون، اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا را برای همه لازم‌الاجرا دانسته است، تصریح کرد: متأسفانه در شرایطی که همه دستگاه‌ها پای‌کار آمدند مدیریت درمان تأمین اجتماعی در قوچان مقابل این قانون مقاومت کرده و مدیریت استانی این مجموعه نیز به‌جای اینکه ببیند شهرستان چه نیازهایی دارد مقابل مصوبات مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: با ورود دادستانی و نیروی انتظامی اقلام موردنیاز از این مجموعه برای شهرستان تأمین شد و امید می‌رود مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی مرتکب این کم‌کاری‌ها در دیگر شهرستان‌های استان در این زمینه نشود.

فرماندار قوچان بابیان اینکه اصناف و بازاریان همراهی خوبی درزمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به تجهیز بیمارستان و تعطیلی‌ها داشته‌اند، گفت: مهم‌ترین تخلف در این حوزه عدم استفاده از ماسک بوده که بر اساس قانون ازاین‌پس واحدهای صنفی که در آن ماسک توسط کسبه زده نشود برای دفعه اول ۳۰۰ هزار تومان و بار دوم ۷۵۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار نیروی انتظامی در مبادی ورودی این شهرستان و اجرای طرح ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به سطح خراسان رضوی، بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۷۹۶ خودرو به مبدأ برگشت داده شد و عوامل مستقر ناجا به ۵۵۵ خودرو تذکر لسانی و ۵۸۱ وسیله نقلیه را نیز جریمه کرده‌اند.

۳۶۹ قوچانی طی ۱۸ ماه گذشته جان خود را براثر کرونا از دست دادند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز در این جلسه بابیان اینکه طی هفته گذشته یک هزار و ۱۸ مورد نمونه‌گیری سرپایی و ۲۰۶ مورد نمونه‌گیری از بیماران بستری انجام‌شده است، گفت: به‌طور مجموع از نمونه‌گیری‌های انجام‌شده، ۴۹۸ مورد مثبت کرونا شناسایی‌شده و ۲۹ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری طی یک هفته جان خود را از دست دادند.

پرویز دلاور تعداد نمونه‌گیری‌های انجام‌شده به‌صورت سرپایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را ۲۷ هزار و ۸۱۳ مورد دانست که ۹ هزار و ۸۲ مورد آن مثبت شده است و افزود: نمونه‌گیری از بیماران بستری نیز ۴ هزار و ۷۵۴ مورد بوده که ۲ هزار و ۱۸۳ مورد مثبت شده است و متأسفانه تاکنون ۳۶۹ نفر در این شهرستان را به دلیل ابتلای قطعی به کرونا ازدست‌داده‌ایم.

وی با اشاره به این موضوع که از ابتدای مردادماه تاکنون در موارد سرپایی و مراکز منتخب کوئید۱۹، مراجعه‌ها افزایش تصاعدی داشته است، بیان کرد: اوایل ماه تعداد مراجعه ۷۹ نفر بود که در ۱۹ و ۲۰ مردادماه به ۴۳۳ و ۴۱۴ نفر در روز رسید که تست ۳۰ درصد این مراجعه‌کنندگان مثبت اعلام می‌شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری اینکه از ابتدای مردادماه تاکنون ۸ هزار و ۱۴۶ مورد مراجعه به مرکز منتخب کوئید۱۹ این شهرستان انجام‌شده که ۲ هزار و ۱۸۲ مورد آن مثبت بوده است، ادامه داد: این میزان از ۲۶ مرداد تاکنون شیب ملایمی داشته و از ۱۶۲ نفر به ۲۱۸ نفر رسیده که احتمال می‌رود تعطیلی‌ها و کاهش ترددها بی‌تأثیر در این زمینه نبوده است اما متأسفانه ۵۰ درصد این مراجعه‌ها مثبت بود.

ثبت میانگین ۲ مورد فوتی روزانه مثبت کرونا در قوچان

دلاور تعداد بستری‌ها در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان را نیز دارای شیب افزایشی دانست و خاطرنشان کرد: از ۴۴ بستری ابتدای مرداد امروز به ۱۳۸ بستری رسیده‌ایم که حال ۱۸ نفر از آن‌ها وخیم است و میانگین فوتی‌ها نیز حدود ۲ نفر بوده و ثبت ۶ مورد فوتی در یک روز را نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات روستایی و تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان بیان کرد: تاکنون ۵۲ هزار و ۶۴۴ واکسن مختلف از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای این شهرستان دریافت شده که ۳۰ هزار نفر از جامعه هدف و گروه‌های سنی نوبت اول و ۱۶ هزار و ۷۳ نفر هم نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان این مطلب که نظارت بر هیأت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز طی هفته اخیر توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در دستور کار قرار داشت، گفت: ۱۰۲ مورد بازدید از این اماکن صورت گرفت که ۸۱ هیأت و حسینیه مراسم‌های خود را در فضای باز برگزار کردند و ۹۰ درصد این هیأت‌ها رعایت پذیرش عزاداران حسینی و فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام دادند.

وی تعداد بازدیدهای انجام‌شده از مراکز تهیه و توزیع طی یک هفته را ۳۷۰ مورد دانست و تصریح کرد: ۸۶ مورد از این بازدیدها مربوط به اماکن عمومی بوده که ۵ مورد معرفی به تعزیرات، ۱۰ مورد اخطار بحرانی و ۲ مورد تعطیلی را به همراه داشته است.

ابتلای نوزاد ۱۷ روزه به کرونا در قوچان

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز در این جلسه با اشاره به بستری ۱۳۸ بیمار در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) این شهرستان گفت: متأسفانه بیمارستان تخصصی زنان و زایمان این شهرستان نیز درگیر این بیماری شده و هم‌اکنون یک نوزاد ۱۷ روزه مبتلا به کرونا شناسایی‌شده است.

سلیمان صادقی بابیان اینکه با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون دو محموله تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: ۲ محموله نیز مجموعاً به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز فردا از تهران برای قوچان بارگیری می‌شود.

وی با یادآوری اینکه درزمینه تأمین دارو فعلاً مشکلی در این شهرستان وجود ندارد اما با توجه به اینکه شرکت‌های تأمین پول نقد می‌خواهند ممکن است در روزهای آتی با مشکل روبرو شویم، افزود: ۲ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان موسی بن جعفر(ع) به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار بوده که روند افزایش بیماران کرونایی نگران‌کننده است و باید درزمینه اکسیژن نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.