طرح نذر «خون حسینی» که از اول محرم در خراسان رضوی آغازشده است تا اربعین حسینی ادامه دارد.

استمرار طرح نذر «خون حسینی» تا اربعین در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  انتقال خون خراسان رضوی، در طرح نذر «خون حسینی» که با شعار «اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان» از اول ماه محرم شروع و تا اربعین حسینی ادامه دارد، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،  ۱۹۸۷ نفر به پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۰۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بر اساس این گزارش تعداد داوطلبان مستمر اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا ۷۳۷ نفر بودند و ۲۶۰ نفر نیز برای نخستین‌بار خون خود را اهدا کردند. همچنین ۸۷ نفر از اهداکنندگان خون در این دو روز بانوان بودند.

 انتقال خون خراسان رضوی با صدور اطلاعیه  با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت حسین‌بن‌علی ( ع ) و یادآوری و گرامیداشت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام جاودانه آن حضرت ویاران باوفایشان بوده است، از عموم مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) دعوت کرده است که در این ایام به معروف خداپسندانه اهدای خون همت گمارند.

در این اطلاعیه با اشاره به نیاز تمامی گروه‌های خونی از مردم نیک‌اندیش و نیکوکار درخواست شده است که با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در ماه ایثار و فداکاری، با اهدای خون به‌عنوان نذر امسال؛ نجات جان انسان‌ها، به یاری بیماران نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند.

 انتقال خون خراسان رضوی با ابراز امیدواری از حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف خراسان رضوی در این اقدام مسئولانه به‌طور مستمر تأکید کرده است از جامعه بانوان که نقش مهمی در هدایت جامعه به ارزش‌ها و معروفات دارند و نیز با توجه به اینکه مشارکت بانوان موجب ترویج مؤثر اهدای خون در میان همه اقشار جامعه خواهد شد درخواست می‌شود به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند، چراکه مشارکت روزافزون آنان در اهدای خون نه‌تنها موجب بهره‌برداری از نیمی از منابع تهیه خون جامعه می‌شود، بلکه موجب افزایش ذخایر خونی برای مصرف بیمارانی است که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.