رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات یک نماینده و در خصوص ارائه فهرست وزرای پیشنهادی به رهبر انقلاب توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیح قالیباف درباره فهرست وزرای پیشنهادی و نظر رهبر انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس و در پاسخ به اظهارات حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار که با استناد به سخنان رئیس مجلس گفته بود رهبر انقلاب همه ۱۹ وزیر پیشنهادی را تایید کرده‌اند، با اشاره به توضیح درباره اظهارات قبلی خود، گفت: آقای جلالی گفتند که اگر وزیر اطلاعات را رهبر انقلاب تایید کرده، رئیس جمهور فهرست همه ۱۹ وزیر را به ایشان ارائه کرده و این به معنای تایید همه آنان است.

وی افزود: من اشاره کردم که بر اساس قانون اساسی برخی وظایف به عهده شخص مقام معظم رهبری گذاشته شده است؛ به عنوان مثال در اصل ۱۱۰ موضوع جنگ و صلح و امنیت از وظایف رهبری قید شده و در اصل ۱۷۶ و شورای عالی امنیت ملی که وزرای اطلاعات، کشور و خارجه عضو آن هستند، مصوبات شورا بعد از تایید و امضای رهبری قابل اجرا می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: خود من زمانی خدمت آقا بودم و عین جمله ایشان که به من گفتند این بود که من جز در وظایفی که در قانون اساسی به عهده‌ام گذاشته شده، در امورات دیگر دولت دخالت نمی‌کنم.

قالیباف ادامه داد: بنابراین اگر وزرای مربوط به حوزه‌های امنیتی و دفاعی با تایید و مشورت رهبری معرفی شده‌اند به این جهت است که این حوزه مسئولیت رهبری است.

وی افزود: حالا ممکن است یک رئیس دولتی در دیگر حوزه‌ها نیز نظر مشورتی رهبری را بگیرد که مثلا آقای رئیسی گفت در خصوص وزرای فرهنگی نیز با رهبری مشورت کرده است؛ این خواسته رئیس دولت است و نظر رهبری نیز نظر مشورتی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.