سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۰درصد از جمعیت بالای ۱۸سال استان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای ۱۰درصد جامعه هدف خراسان رضوی

حمیدرضارحیمی در گفتگو با قدس آنلاین درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی گفت : فرآیند واکسیناسیون کرونا با سرعت خوبی در سطح استان در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر این واکسن در سطح شهر مشهد برای متولدین سال ۱۳۶۰و قبل از ان درپایگاه های مختلف از نوع برکت و سینوفارم در حال تزریق می باشد و در حاشیه شهر مشهد نیز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بسیج مناطق این واکسیناسیون حتی برای سن های پایین تر نیز در حال انجام می باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره میانگین واکسیناسیون کرونا در سطح خراسان رضوی نیز بیان داشت: این شاخص در گروه های سنی مختلف متفاوت است به طوری که در برخی گروه ها ۸۰درصد افراد و در برخی نیز ۴۰درصد افراد برای تزریق و دریافت  این واکسن  به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰درصد افراد بالای ۱۸ سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: تاکنون از جمعیت ۳میلیون نفری استان که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارا می باشند تنها برای یک میلیون و یکصد هزار نفر تزریق مرحله اول صورت گرفته است .

رحیمی با بیان اینکه هر دو روز،  ۸۰ هزار دُز واکسن از تهران ارسال و تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌شود،  ادامه داد: همچنین از جمعیت سه میلیون نفری دارای شرایط دریافت واکسن کرونا در خراسان رضوی  تنها سیصد هزار نفر  و به عبارتی ۱۰درصد افراد مشمول این واکسیناسیون ، دوز دوم آن را نیز دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه برای تزریق واکسن با هیچ گونه محدودیتی مواجه نیستیم، افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزی ۱درصد از افراد بالای ۱۸سال استان واکسن کرونا را دریافت می کنند از این رو انتظار می رود تا ابتدای مهرماه و شروع فصل پاییز میانگین تزریق دوز اول واکسن کرونا در خراسان رضوی به ۶۰درصد افزایش پیدا کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با تاکید بر اینکه واکسن ایمنی کامل دربرابر بیماری کرونا را ایجاد نمی کند و افرادی که حتی هر دو دوز این واکسن را دریافت کرده اند باید همچنان بر استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراقبت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا برای گروه های شغلی مختلف نظیر بانکداران، فرهنگیان، نیروهای نظامی و همچنین افراد دارای بیماری خاص نیز به سرعت در حال انجام می باشد.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.