رییس اتاق اصناف مشهد گفت: از روزیکشنبه ۳۱مرداد ماه خدمات صنفی به هیچ یک از مشتریانی که بدون ماسک وارد محل کسب و کار شوند ارایه نمی شود، ضمن اینکه متصدی و کارکنان واحد صنفی نیز ملزم به زدن ماسک هستند.

ادامه تعطیلی برای هفت گروه شغلی پرخطر /خدمات صنفی در مشهد به مشتریان بدون ماسک ارایه نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد افزود: در صورتی که بازرسان اصناف، هریک از متصدیان و کارکنان واحد صنفی را بدون ماسک مشاهده کنند، در مرحله نخست اخطار و جریمه ۳۰۰ هزار تومانی صادر کرده و در مرحله دوم و تکرار تخلف، واحد صنفی را پلمب می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۲۵ مرداد ماه تاکنون طبق بخشنامه سراسری ستاد مقابله با کرونا، فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بودند اما از امروز محدودیتها بر هفت شغل اعمال می شود و سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: مشاغل پرخطر که باید از امروز تعطیل باشند شامل رستوران ها و قهوه خانه ها به صورت پذیرایی در فضای بسته و باز هستند که این صنوف فقط مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر می‌باشند.

وی تالارهای پذیرایی، سالنهای سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی، شهربازی و باغ وحش، نمایشگاه های عمومی و تخصصی و پاساژها و بازارهای سربسته به استثنای پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات و کامپیوتر را از دیگر مشاغل مشمول تعطیلی برشمرد.

بنانژاد افزود: میزان همکاری صنوف در تعطیلات ۶ روز گذشته در مشهد رضایت بخش و بیش از ۷۰ درصد بوده است و در این مدت با همکاری بازرسان مراکز بهداشت و اداره نظارت بر اماکن عمومی، ۱۳ هزار و ۵۴۲ مورد بازرسی از نحوه اجرای محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا در مشاغل صنفی و غیرصنفی این کلانشهر انجام گرفت.

وی ادامه داد: این بازرسی ها منجر به صدور ۳۱۰ اخطار کتبی، تنظیم ۱۸۹ فرم جریمه و پلمب ۱۷۸ واحد صنفی و غیرصنفی در مشهد شده است.

رییس اتاق اصناف مشهد تعطیلی ها و محدودیتهای فعالیت برای صنوف در شرایط اوج شیوع کرونا را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: هرچند معیشت بسیاری از مردم به باز بودن این صنوف گره خورده و تعطیلی آنها مشکلاتی را ایجاد می کند اما این محدودیتها در کنار محدودیت ترددهای بین شهری و درون شهری، حساسیت شرایط را به مردم یادآور شده و باعث رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی از سوی آنان می شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.