وزرای امور خارجه روسیه و پاکستان طی مذاکراتی تلفنی، بر لزوم کمک به از سر گیری مذاکرات بین نیروهای سیاسی در افغانستان به منظور تشکیل دولت، تأمین امنیت و ثبات و حاکمیت قانون در این کشور تأکید کردند.

رایزنی لاوروف با وزیر خارجه پاکستان درباره اوضاع افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت:

 "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفت‌وگویی تلفنی با "شاه ‌محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان، روند اوضاع کنونی در افغانستان را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت کمک به برقراری مذاکرات بین افغان‌ها در چارچوب "گفت‌وگوهای سه‌جانبه گسترده" تأکید کرد. 

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، موضوع اصلی مذاکرات طرفین اوضاع افغانستان بعد از به قدرت رسیدن جنبش طالبان در این کشور بود و وزرای امور خارجه دو کشور بر ضرورت کمک به از سر گیری مذاکرات بین افغان‌ها با هدف شکل گیری یک دولت قانونی و تأمین ثبات و حاکمیت قانون در این کشور تأکید کردند.

لاوروف و قریشی همچنین فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و پاسکتان در زمینه همکاری‌های تجاری-اقتصادی و علمی-فنی و همچنین توسعه همکاری‌های مسکو و اسلام آباد در عرصه‌های مختلف بین المللی، از جمله سازمان همکاری شانگهای را مورد تبادل نظر قرار دادند. 

سرگئی لاوروف چند روز قبل یادآور شده بود، مسکو آمادگی دارد که در صورت ضرورت ترکیب مذاکرات مسکو درباره افغانستان را از سر بگیرد. به عقیده وی، چنین مذاکراتی در شرایط کنونی بیشترین دورنما برای کمک به حفظ صلح و ثبات در این کشور را دارد، برای اینکه در این ترکیب کشورهای همسایه افغانستان و کشورهایی فرامنطقه‌ای می‌توانند مشارکت داشته و به موضوعات واکنش نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.