بهترین تشکر از کادر درمان و پزشکان که در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش می کنند ، رعایت پروتکل ها از سوی مردم و انجام واکسیناسیون گسترده از سوی مسئولین وزارت بهداشت است.

تلخ‌ترین روزهایمان را سپری می‌کنیم/رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون گسترده بهترین تشکر برای پزشکان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از نظام پزشکی خراسان رضوی ، کرونا این ویروس هزارچهره همچنان مشغول تاخت و تاز است و گویی همه آنچه در ۱۸ ماه گذشته از این ویروس دیدیدم چیزی در حد دست گرمی بوده و آن طور که متخصصان می‌گویند این ویروس منحوس هنوز قدرت واقعی خود را رو نکرده است و پیک ششم چه بسا سخت‌تر و دشوارتر از پیک پنجم در پاییز از راه برسد! و این در حالی است که در وسط معرکه پیک پنجم، اغلب بیمارستان‌های شهر حتی بیمارستان‌های خصوصی مملو از بیماران کرونایی است و آمار فوتی‌ها  وحشنتناک و رعب انگیز شده است. ویروس به قدری قدرتمند شده که سد دفاعی افراد واکسینه شده را نیز در هم می‌شکند و اگر چه شانس بستری و فوت در این افراد به خاطر تزریق واکسن کاهش پیدا کرده است اما صفر نیست. خبر فوت دو نفر از کادر درمان فعال در کشور در حالی که ماه ها بود به علت واکسیناسیون فوت کادر درمان نزدیک صفر شده بود خود نشان می دهد که شرایط بحرانی است...
در همین روزها سخت و بحرانی  به مناسبت روز پزشک پای صحبت تعدادی از پزشکان مشهدی نشستیم تا به بهانه‌ی تبریک این روز  خدا قوتی به این مدافعان سلامت بگوییم و از وضعیت شیوع کرونا در شهر به نقل از ایشان بشنویم.

دکتر علی بیرجندی نژاد:
منتظر واکسیناسیون گسترده در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم
دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، شرایط کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان را در این روزها حتی سخت‌تر از شرایط هشت سال دفاع مقدس توصیف کرده و می‌گوید: در زمان جنگ، رزمنده‌ای که به جبهه می‌رفت خود را به خطر می‌انداخت تا خانواده و هموطنانش در خطر نباشند. اما اینجا کادر بهداشت و درمان ما نه تنها خود در معرض خطر هستند بلکه خانواده‌اشان نیز در معرض هستند. برخی پزشکان و پرستاران ما بیماری را برای خانواده هایشان از مراکز درمانی به سوغات برده اند. چرا که علی رغم همه وعده‌ها نه تنها پرسنل فعال در مطب‌ها و کلینیک‌ها به طور کامل واکسینه نشده‌اند خانواده کادر درمان نیز واکسینه نشده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت واکسیناسیون گسترده و سریع می‌افزاید: از مسئولان امر انتظار داریم با واکسیناسیون گسترده و وضع قوانین سخت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا هر چه سریعتر به ایمنی جمعی لازم در سطح کشور دست یابیم.

دکتر علیرضا صداقت:
 بدون حمایت مسئولان کاری از پیش نمی رود
دکتر علیرضا صداقت، رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان امام رضا(ع) می‌گوید: متاسفم که در دوره پاندمی کرونا به جای تبریک روز پزشک باید در سوگ همکارانی که از دست دادیم و در نگرانی برای آنهایی که در حال جانفشانی هستند باشیم. کسانی که پرچم شرف را در جغرافیای ایران برافراشتند.

وی، با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با این ویروس خطرناک، بیان می‌کند: با ساده انگاری نمی‌توان در این مسیر دشوار و خطرناک با این ویروس مبارزه کرد. بدون حمایت  مسئولان کاری از پیش نمی‌رود. امروز هر تصمیم مسئولین سرنوشت ساز بوده و مترادف با حفظ جان یا از دست دادن جان‌های شریفی است که جبران آن میسر نخواهد شد.

دکتر مسعود زحمتکش:
این فوت ها برای ما پزشکان عادی نمی شود

دکتر مسعود زحمتکش مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، با اشاره به روز پزشک می گوید: ۲ سال است که روز پزشک ، دیگر برای ما روز جشن و شادمانی نیست. عزیزانمان، مردم شهرمان، هموطنانمان جلو چشمان ما جان می‌دهند. تلخی این مرگ‌ها جایی برای فکر کردن به این روز برایمان باقی نگذاشته است. در تمام عمر کاری ام این روزها تلخ ترین روزها بوده‌اند. رسالت یک پزشک احیا و درمان است و هیچ چیز سخت تر از این نیست که پزشک با به کار بستن همه توان و بضاعتش از احیا و درمان بازبماند و بیمارش از دست برود. این فوتها اگر برای خیلی ها عادی شده برای ما پزشکان عادی نمی شود.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های کادر درمان در این روزها می‌افزاید: تصاویر همکاران ما این روزها دست به دست می‌چرخد که در حالیکه به خاطر ضعف و سختیِ کار سرم زده‌اند همچنان در حال ارائه خدمت هستند. دکتر زحمتکش ادامه می‌دهد: کمترین تشکر از کادر درمان و پزشکانی که اینچنین ارائه خدمت می‌کنند، رعایت پروتکلها از سوی مردم و انجام واکسیناسیون گسترده از سوی مسئولین وزارت بهداشت است، این خواست ما نه برای خودمان که برای حفظ جان هموطنانمان است.

دکتر علی اکبر بهرامی فر:
جان دادیم و ماندیم و هموطنانمان را رها نکردیم
دکتر علی اکبر بهرامی فر، رئیس مجمع انجمن های علمی تخصصی جامعه پزشکی خراسان رضوی، با اشاره به فداکاری‌های کادر درمان کشور در پاندمی کرونا می گوید: پزشکان، پرستاران و کادر درمان ما بی نظیر هستند. ما با همه کمبودها ساختیم. جان دادیم و ماندیم و هموطنانمان را رها نکردیم. بارها انگشت اتهام به سمت جامعه پزشکی روانه شد به بهانه مالیات گریزی، زیاده خواهی و ...

اما پزشکان ما فراموش کردند و جز درمان هموطنان خود به هیچ چیز دیگر فکر نکردند.

وی در ادامه در خصوص کمبودهای تجهیزات مورد نیاز در درمان بیماران به ویژه در شرایط پاندمی کرونا می‌گوید: ای کاش  با همکاری سازمانهای بیمه‌گر و وضع تعرفه‌های عادلانه دست بخش خصوصی کمی باز می‌شد و پزشکان ما توان سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات پارکلینیک چون مراکز تصویربرداری را پیدا می کردند تا امروز در صف های طولانی سی تی اسکن شرمنده همشهریانمان نباشیم.

دکتر امیر مسعود هاشمیان:
کرونا خطرناک تر از همیشه ظاهر شده و اما همه ساده تر می‌بینندش!
دکتر امیر مسعود هاشمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فعال در اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد می‌گوید: شرایط کرونا در شهر وخیم است، شیفت‌های ما به علت بیماری همکارانمان و حجم بالای ورود بیمار سخت و زیاد است. برخی از پزشکان ما در اورژانس به قدری شیفت های فشرده و سنگین دارند که گاهی کمتر از ۲ یا سه ساعت در روز می خوابند. حجم بالای بیماران مراجعه کننده به اورژانس تخصصی عدالتیان و سایر اورژانسهای شهر، باعث شده امکانات موجود کفایت لازم را نداشته باشد و فرسودگی روحی و فیزیکی نیروهای تخصصی پزشکان طب‌اورژانس  و کادر پرستاری را باعث شده، در حالیکه انتظارات بیماران همچنان پابرجاست.
وی ادامه می دهد: بهترین چیزی که باعث می شود احساس کنم روز پزشک به معنای واقعی گرامی داشته شده؛ این است که مردم و مسئولین به وظایف خود عمل کنند. مسئولین با واکسیناسیون گسترده و اتخاذ تصمیمات درست و مردم با پرهیز از تجمعات. گاهی تجمعات، سفرها، دورهمی‌ها و پاساژگردی‌ها را که می‌بینم احساس می‌کنم هیچ کس شرایط اورژانس و بیمارستان ها باور ندارد. واقعیت این است که کرونا خطرناک تر از همیشه ظاهر شده و اما همه ساده تر می‌بینندش!

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.