با توسعه خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در زمینه تأمین داروهای بیماران کرونایی، روزانه داروی مورد نیاز ۱۵۰۰ بیمار در داروخانه مرکزی امام رضا(ع) عرضه می‌شود.

تأمین داروهای ۱۵۰۰ بیمار کرونایی در داروخانه مرکزی امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس برای بسیج امکانات در مقابله با موج پنجم کرونا، همه واحدهای زیرمجموعه این آستان را پای‌کار آورده تا در عرصه بهداشت و سلامت نیز خادم مردم مشهد باشند.
موسسه خدمات دارویی رضوی به‌عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، از جمله مؤسساتی است که تمام توان خود را در این عرصه به کار گرفته است؛ از خرید مستقیم و توزیع ۴۰ هزار رمدسیویر برای جبران کمبود این دارو در شهر مشهد تا توسعه فضای فیزیکی داروخانه برای کاهش زمان انتظار خانواده‌های بیماران.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز در این باره می‌گوید: مؤسسه خدمات دارویی رضوی از آغاز شیوع بیماری کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود در حوزه تأمین و عرضه دارو در داروخانه مرکزی امام(ع) و اورژانس عدالتیان مشهد، توانسته خدمات ارزنده‌ای را به بیماران کرونایی ارائه دهد و در پیک پنجم کرونا نیز طبق دستور ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت‌های خود در این عرصه ادامه می‌دهد.

تأمین ۴۰ هزار رمدسیویر و ۱۲ هزار آنوکساپارین
دکتر سیدمهدی هاشمی‌نژاد می‌افزاید: خرید و عرضه ۴۰ هزار ویال داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی توسط این مؤسسه در چهار مرحله به‌طور مستقیم از کارخانه تولیدکننده در تهران و ۱۲ هزار داروی آنوکساپارین و عرضه آن‌ها به بیماران خراسان رضوی در دو هفته گذشته موجب حضور گسترده مراجعان در داروخانه مرکزی امام(ع) و افزایش زمان انتظار آن‌ها شده بود.

عرضه ۵۰ داروی بیماران کرونایی در ساختمان به‌نشر
دکتر هاشمی‌نژاد می‌افزاید: در این راستا با همکاری انتشارات آستان قدس رضوی، ساختمان یکی از فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در خیابان رازی مشهد به‌طور کامل تخلیه و در اختیار مؤسسه خدمات دارویی رضوی برای عرضه داروهای بیماران کرونایی قرار گرفت تا بخشی از مراجعان داروخانه مرکزی امام(ع) به‌طور موقت به این مکان جدید مراجعه کنند.  
وی ادامه می‌دهد : این مؤسسه با کسب مجوز از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عرضه حدود ۵۰ قلم دارو بیماران کرونایی را از روز تاسوعای حسینی همزمان با ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ به مدت سه ماه در این فضای جدید مجهز شده داروخانه‌ای آغاز کرده است که این امر تعداد مراجعان داروخانه مرکزی امام(ع) در جوار بیمارستان امام رضا(ع) را حدود ۲۵ درصد کاهش داده و بر کیفیت ارائه خدمات آن افزوده است.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی می‌گوید: این مکان جدید داروخانه، مجهز به دو تا سه باجه پذیرش، باجه صندوق و همچنین صندوق مکانیزه پرداخت الکترونیکی مبالغ دارو است که با مشارکت هشت نیرو از جمله یک یا دو مسئول فنی به‌صورت شبانه‌روزی به مراجعان به‌طور خاص در حوزه عرضه داروهای کرونایی خدمت‌رسانی می‌کند.

خدمات‌رسانی به ۱۵۰۰ بیمار کرونایی در هر شبانه‌روز
هاشمی‌نژاد با اشاره به فعالیت نزدیک به ۷۰ نفر در فضای اصلی داروخانه مرکزی امام(ع) در سه شیفت مختلف در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌گوید: مؤسسه خدمات دارویی رضوی درمجموع در این دو فضای مجزا به‌طور میانگین در هر شبانه‌روز، اقلام دارویی حدود هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی را تأمین و عرضه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.