یک کارشناس دینی گفت: حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای کامل و تمام عیار از یک زن مسلمان است.

 حضرت زینب کبری(س) نمونه‌ای تمام عیار از یک زن مسلمان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی در ویژه برنامه بیان معارف اهل بیت(ع) حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: یکی از نکات برجسته جریان عاشورا پرداختن به زندگی و شخصیت حضرت زینب کبری(س) است.
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) یک انسان منحصر به فرد و توانمند است که نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمام بشریت در همه عصرها و نسل‌ها الگویی تمام عیار و مثال‌زدنی است.

این کارشناس دینی افزود: در دین مبین اسلام زن در جامعه و خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد و خداوند رسالت‌های مهمی از جمله تربیت فرزند و مدیریت محیط خانواده را بر عهده او گذاشته است.

وی ابراز کرد: بعد از انقلاب صنعتی در غرب متاسفانه زن به عنوان یک نیروی کار ارزان و همچنین ویترینی برای عرضه کالاهای صنعتی محسوب می‌شود ولی از منظر دین مبین اسلام زن دارای وجودی بسیار ارزشمند است که می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی بسیار مهمی را برعهده بگیرد.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در تاریخ اسلام الگوهای بسیار عالی و منحصر به فردی برای زنان وجود دارد که از جمله آنها وجود مقدس حضرت زینب(س) است که در جریان واقعه عاشورا به بهترین شکل ممکن نقش‌آفرینی کردند.

وی ادامه داد: شخصیت حضرت زینب(س) مانند حضرت خدیجه(س) است. یعنی همانگونه که حضرت خدیجه(س) با استفاده از اموال خود موجب ثبات دین اسلام شد، حضرت زینب(س) نیز موجب بقای نهضت عاشورا شد.

حجت الاسلام دستجردی با بیان اینکه مهمترین ویژگی حضرت زینب(س) عبودیت و بندگی خدا بود، ‌اظهار کرد: اطاعت‌پذیری از دستورات الهی و عبودیت خدا در زندگی این بانوی بزرگوار در بالاترین حد قرار دارد.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حضرت زینب کبری(س) حتی در شب یازدهم ماه محرم با اینکه مصیبت‌های بسیار زیادی بر آن حضرت وارد شده بود باز هم از خواندن نماز شب و راز و نیاز با خدا غافل نشدند و این نشانه اوج بندگی آن حضرت بود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) نمونه‌ای کامل از یک زن مسلمان است و زنان می‌توانند با الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار در تمامی عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی در زندگی خود به بهترین نحو نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.