استاندار خراسان رضوی گفت: باید تعداد مراکز ۱۶ ساعته خدمات سرپایی بیماران کرونایی افزایش یافته و شمار پزشکان مراکز ۲۴ ساعته نیز دو برابر شود.

استاندار خراسان رضوی دستور به افزایش پزشکان مراکز ۲۴ ساعته کرونایی داد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان به دنبال بازدیدی که نیمه‌شب گذشته از تعدادی مراکز سرپایی ۲۴ ساعته بیماران کرونایی داشت، در نشست مشترک با مسوولان سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: باید به منظور تسریع در روند کار درمان، تعداد پزشکان مراکز شبانه روزی افزایش پیدا کند و بر همین اساس استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله سازمان نظام پزشکی مشهد برای خدمت رسانی بیشتر به بیماران کرونایی الزامی است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۲ مرکز خدمات سرپایی در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۱۱ مرکز دیگر به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌کنند، ادامه داد: در شرایط کنونی باید با بسیج امکانات، زمینه ارائه خدمات مناسب تری را در این مراکز فراهم کنیم که این کار رضایتمندی مردم و نیز پزشکان را دربرخواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی تنها استانی است که ۱۱ مرکز شبانه روزی برای ارائه خدمات به کرونایی ها راه اندازی کرده است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم خدمات ماندگاری را در مراکز سرپایی بیماران کرونایی به مردم ارائه کنیم باید از ظرفیت سازمان نظام پزشکی در تامین پزشک عمومی نیز استفاده کنیم تا در کنار افزایش تعداد پزشکان مراکز ۲۴ ساعته، مراکز ۱۶ ساعته نیز برای ارائه خدمات در سطح شهر گسترش یابد.

معتمدیان با اشاره به مدیریت سامانه نوبت دهی و ضرورت مهیا شدن امکان نوبت گیری تلفنی در مراکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی، گفت: این فرآیند باید تسریع شود و یک شیوه نامه اجرایی روان در این مراکز وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته سرپایی بیماران کرونایی لازم است اطلاع رسانی و تبلیغات لازم صورت گیرد تا مردم با خدمات این مراکز از جمله معاینه و خدمات رایگان آشنا شوند تا در پی آن کاهش تراکم و فشار مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و اورژانس، دسترسی راحت، تشخیص و مراجعه زودهنگام و کاهش قابل توجه فوتی‌ها را شاهد باشیم.

گذر از موج پنجم

استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید سرزده از مراکز ارائه خدمات سرپایی ۲۴ ساعته به بیماران کرونایی در مشهد گفت: این استان در حال گذران موج پنجم کرونا قرار دارد و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به مردم و مدیریت مراجعات به مراکز درمانی مصوب شد ۵۰ درصد از مراکز منتخب کرونا یعنی ۱۱ مرکز شهرستان مشهد به صورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام بیماری و کاهش بار ورودی به بیمارستان ها از اثرات گسترش مراکز ۲۴ ساعته است، افزود: همه افرادی که علائم کرونا را در خود مشاهده می‌کنند باید به این مراکز مراجعه کنند تا توسط پزشکان عمومی مورد معاینه قرار ‌گیرند. چنانچه نیاز به گرفتن تست باشد انجام می‌شود و اگر هم نیاز به مداوا و ارجاع به مراکز تخصصی باشد این کار نیز انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این بازدید ضمن اطلاع از روند خدمت رسانی کادر درمان، موانع و مشکلات احتمالی بررسی شد تا اگر هم نیاز به گسترس مراکز ۱۶ ساعته باشد در ستاد استانی تصمیم گیری شود.

به لحاظ کاستن از حجم مراجعات غیرضرور به بیمارستان‌ها و جلوگیری از تجمعات بیماران، مقدمات درمان بیماران کرونایی با ارزیابی و مشورت پزشک در مراکز خدمات سرپایی ۲۴ ساعته به عنوان بازوی بیمارستان‌ها دنبال می‌شود که در این راستا، فشار قابل توجهی از روی کادر درمان هم برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.