۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 765323

«کی یر استارمر» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس، نخست وزیر انگلیس را به خیانت در افغانستان متهم کرد. قطعا منظور وی خیانت به مردم‌ و کشور افغانستان نبود.

از دست دادن ۱۵۰۰۰۰ شغل شهروندان انگلیس، “خیانت منظور” رهبر حزب کارگر انگلیس است. هزینه امریکا درافغانستان قطعا برای مردم و آبادانی افغانستان هزینه نشده بود و شرکت های خصوصی ساختمان سازی و امنیتی و تخلیه معادن غنی لیتیوم افغانستان و  سیاستمداران انگلیس و امریکا و ازمایشگاههای تسلیجاتی بهره مند دلارهای امریکایی مورد اعتراض ترامپ بودند. اعتراض و اتهام خیانت، بدلیل عدم ادامه کسب درآمد است.

در اوایل اشغال افغانستان توسط انگلیس و امریکا و سپس مداخله ناتو به حمایت از انگلیس و امریکا، نظامیان انگلیس تاکید بر ماندگاری انگلیس البته با «قدرت سخت» و مالی امریکا برای صد سال داشتند وترامپ، رییس جمهور قبلی امریکا خواب انگلیسی ها را از صد سال به بیست سال کاهش داد. در این مقاله به روش “اغفال” سیاست خارجی امریکا توسط انگلیس پرداخته می شود. 

در اوایل دولت تونی بلر در انگلیس، وی سفری به پاکستان داشت. طی دیدار از مدارس، از اینکه از دروس فیزیک و شیمی و ریاضی خبری نبود و فقط قران می خوانندند تعجب اعتراض امیز کرد ولی در بازگشت، از آنجاییکه انگلیسی ها در تبدیل موضوعات مسئله دار و بحران به فرصت استاد هستند و کلا از طریق بحران ارتزاق می کنند، از ایجاد اسلام افراطی و تشکیل تفکر حکومت طالبان و القاعده و داعش اقدام و متعاقبا حمله القاعده مستقر در افغانستان به نیویورک، زمینه حضور مشترک انگلیس با امریکا در افغانستان با هزینه امریکا، مدیریت تداوم بحران را فراهم کردند.

مستند است بخشی از هزینه خانواده سلطنتی انگلیس که، پرداخت کنندگان انگلیسی مالیات اعتراض داشتنداز بازار مواد مخدر افغانستان تامین می شد. مناطقی هم که انگلیس در افغانستان در اشغال داشت بیشترین تولید کننده مواد مخدر بود. 

چند نتیجه حاصل است؛ اشک تمساح انگلیس برای از دست رفتن درآمد است و مردم افغانستان نیست. بایدن، رییس جمهور امریکا کورکورانه سیاست ترامپ در افغانستان را اجرا کرد و اندیشمند بودن کادر سیاست خارجی دولت امریکا را زیر سوال برد.

امریکا بار دیگر ثابت کرد ابرقدرتی “بی مغز” و فقط قدرت سخت و با کیسه پول است و قدرت نرم هدایت سیاست خارجی امریکا در لندن است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.