فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با اوجگیریهای بعدی کرونا و پیشگیری از غافلگیری و نیز کمک به اصلاح وضعیت موجود در حال آماده سازی مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختخوابی در مشهد هستیم.

سپاه مرکز درمان سرپایی ۴۰۰ تختی در مشهد ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: ما بر اساس اعلام نیاز دستگاهها وارد عمل می‌شویم و وظیفه ما پاسخ به درخواست دانشگاه است.

وی با بیان این که مواجهه با کرونا یک موضوع تخصصی و مرتبط با جان مردم است افزود: هر اقدام ما باید با مجوز دانشگاه باشد و در راه اندازی مراکز درمان سرپایی هم بار بیمارستانها را کاهش دادیم.

فرمانده سپاه خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا (ع) با تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت مردمی بسیج قرارگاه مردمی شهید سلیمانی را تشکیل داد.

نظری افزود: تهیه مایحتاج نیازمندان با اولویت بیماران کرونایی از جمله اقداماتی است که در این قرارگاه انجام می‌شود و در همین راستا طی سه روز اخیر ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۴۰ هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است.

ارائه خدمات رایگان

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم در این برنامه گفت: طی هفته اخیر از آغاز واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۸ هزار نفر واکسینه شدند و هم اینک روزانه ۸۰ تیم واکسیناتور در هشت اکیپ با بیش از ۲۵۰ نفر در این حوزه جغرافیایی فعال هستند.

دکتر محسن ذاکریان افزود: ۲ پایگاه درمان سرپایی نیز بعد از چهارراه نخریسی و زائرسرای آستان قدس رضوی واقع در بلوار چمن ۹۹ شهر مشهد با ظرفیت ۱۵۰ تخت راه اندازی شد که فعلا ۱۰۰ تخت فعال از این تعداد در حال خدمت است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان، مشکلات زیاد بود بسیاری ازبیماران به بستری سرپایی توصیه می‌شوند که در این زمینه پیدا کردن تخت و دارو و پزشک برای بیماران مشکل و بازار سیاه ایجاد شده بود و هزینه گزاف تحمیل می‌شد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: راه اندازی این مراکز سرپایی نقش مهمی در کاهش بار بیمارستانها ایفا کرده است و در این مراکز ارائه همه خدمات رایگان است به جز دارو که طبق تعرفه بیمه محاسبه می شود و تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر از این خدمات سرپایی استفاده کرده‌اند.

سکونتگاههای غیررسمی ۱۳ درصد مساحت مشهد را شامل می شوند و ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ رکورد تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ تن تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.