معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار و ۶۲۸ نفر از شهروندان این استان ظرف ۱۰ روز اخیر خدمات درمانی و پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا را در مراجعه به مراکز سرپایی این جمعیت دریافت کرده‌اند.

هلال‌ احمر خراسان رضوی به ۲۱ هزار نفر خدمات مقابله با کرونا ارائه داد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی ذاکر افزود: این خدمات شامل تزریق رمدسیویر، خدمات پرستاری، خدمات دارویی، ویزیت پزشک، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان زیر پوشش که خدمات جمعیت هلال احمر را در سطح خراسان رضوی دریافت کرده‌اند شامل ۱۸ هزار و ۵۳۷ نفر زن و ۲ هزار و ۹۱ نفر مرد هستند.

معاون جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: این جمعیت ۲۰ هزار و ۶۲۸ نفره شهروندان خراسان رضوی در مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستانهای این استان و همچنین کلانشهر مشهد خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر را دریافت کردند.  

ذاکر افزود: مجموع گنجایش مراکز درمان سرپایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد ۱۰۰ دستگاه تخت بیمارستانی برای ارائه خدمت رایگان به بیماران کرونایی است.  

وی آدرس مراکز درمان سرپایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را در سطح کلانشهر مشهد بدین شرح اعلام کرد: مجتمع فرهنگی، آموزشی شهدای امدادگر در خیابان امام خمینی(ره)، یک مرکز مستقر در خیابان رازی جنب آزمایشگاه جهاد دانشگاهی، مرکز درمان سرپایی هلال احمر واقع در تقاطع خیابان شریعتی و حجاب در منطقه قاسم‌آباد و مرکز درمان سرپایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مستقر در جاده قوچان آزادی ۱۳۱ انتهای خیابان پیامبر اعظم(ص) ۷۷.  

معاون درمان جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: مراکز چهارگانه درمان سرپایی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای شهروندان کرونایی در سطح کلانشهر مشهد همه روزه از ساعت هشت تا ۱۸ فعال و آماده ارائه خدمات هستند.  

ذاکر افزود: همه خدمات مراکز درمان سرپایی این جمعیت شامل معاینه پزشکی و خدمات پرستاری از جمله تزریق داروی رمدسیویر به بیماران با نسخه پزشک و به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد. همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در سطح استان برخوردار است. از این میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون "امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری" در خراسان رضوی بطور شبانه‌روزی در طول سال آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان در سطح این استان هستند.

آمار بیماران کووید ۱۹ در مشهد و استان خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس کرونا به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است. تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد به همین خاطر از چالشهای جدی پیش روی خراسان رضوی به شمار می‌روند.  
۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  

بنا بر اخرین اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۶۸۴ تن طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

طی این مدت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۹۳۲ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

هفت هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۲۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.