رئیس پلیس راه کشور در رابطه با درباره اجرای قانون منع تردد در کشور و برخی ابهامات همچون صدور قبض‌های متوالی برای برخی ناقضین قانون طی دوره اجرای قانون ممنوعیت تردد در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

دلیل صدور قبض‌های متوالی جریمه برای برخی ناقضین قانون ممنوعیت تردد/ بلامانع بودن بازگشت پلاک‌های بومی به معنی عدم اعمال قانون نیست

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین؛ در پی بحرانی شدن وضعیت کرونا در کشور و برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برخی محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و خاتمه این طرح هم تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت. این طرح که شامل ممنوعیت کامل بود در کل کشور اجرا در حال اجراست؛ بر اساس این طرح خودروهای غیربومی حتی به‌صرف جریمه شدن اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. همچنین پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرها را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهرها را ندارند.

با اجرایی شدن این طرح طی روزهای اخیر اما برخی ابهامات و پرسش‌ها پیرامون نحوه اعمال قانون و صدور قبوض جریمه برای ناقضین قانون منع تردد بوجود آمده است؛ به عنوان مثال برخی از آن دسته افرادی که قبل از آغاز اجرای طرح ممنوعیت و یا بعد از آن به نحوی نسبت به خروج از شهر مبدا(پلاک بومی) اقدام کرده بودند در یک روز با صدور چند قبض متوالی در طول مسیر ترددشان مواجه شدند؛ قبوضی که توسط پیامک به صاحت خودرو اطلاع داده میشد.

بر اساس گزارش‌های مردمی مستند برخی خودروها در یک روز بیش از ۴ الی ۵ مورد قبض جریمه ۱ میلیون تومانی - که مخصوص عدم رعایت قانون منع تردد در ایام کرونا است- صادر شده است.

«سرهنگ هادی امیدوار» رئیس پلیس راه کشور در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با دلایل صدور قبوض جریمه متوالی با اشاره به این نکته که این قبوض توسط دوربین‌های جاده‌ای صادر می شوند گفت: درواقع حتی اگر به عنوان مثال یک خودرو در مسیری طولانی اقدام به تردد کند ممکن است به دلیل تعداد بالای دوربین های مستقر در مسیر حتی ۱۰ قبض جریمه برای این خودرو صادر شود اما این قبوض در ادامه توسط سیستم پایش می شود و در نهایت یک قبض برای یک روز برای آن خودرو و پلاک مشخص در خلافی ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس راه کشور در همین رابطه با تاکید بر اینکه در این بازه ممنوعیت تردد داریم نه محدودیت تردد تصریح کرد: البته ما امیدواریم همه قبوض جریمه برای آن دسته از متخلفین که نسبت به اجرای قانون منع تردد بی‌تفاوت بودند و قانون‌شکنی کردند اعمال و اجرایی شود تا دیگر شاهد قانون‌شکنی نباشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پلاک‌های بومی که قبل از ساعت اجرای قانون منع تردد اقدام به خروج از شهر مبدا کرده‌اند و با پایان تعطیلات و در بازه زمانی قبل از ۵ شهریور ماه اقدام به بازگشت می‌کنند اعمال قانون خواهند شد نیز گفت: خودروهایی که در ایام طرح اقدام به بازگشت به شهر مبدا می‌کنند هم جریمه می‌شوند چرا که در طول مسیر از شهرهای مختلف عبور می‌کنند و در آن شهرها نیز قانون منع تردد در حال اجراست بنابراین برای این دسته از خودروها نیز قبض جریمه صادر خواهد شد.

امیدوار در توضیح خبری که طی روزهای گذشته به نقل از جانشین رئیس پلیس راهور منتشر شد مبنی بر بلامانع بودن بازگشت پلاک های بومی به سمت شهرهایشان نیز اینگونه توضیح داد: بلامانع بودن به معنی عدم صدور قبض جریمه عدم رعایت قانون منع تردد نیست بلکه صرفا به این معناست که پلیس مانعی بر سر بازگشت آنها ایجاد نخواهد کرد.

سرهنگ امیدوار در پاسخ به این پرسش که پایش تخلفات چه زمانی اتفاق خواهد افتاد و قبوض جریمه چه زمانی در خلافی مالکین خودروها ثبت و قابل مشاهده خواهد بود نیز گفت: بستگی به میزان تخلفات صورت گرفته و وضعیت سیستم پایش دارد و نمی‌توان تاریخ دقیقی برای این مسئله اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.