وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم طی پیامی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.

تنها تسلای ما میراث فکری ماندگار علامه حکیمی است/ الگوی مانای جوانان عدالتخواه

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در پیامی ضمن تسلیت ضایعه ارتحال علامه محمدرضا حکیمی خاطرنشان کرد که در این غم جانکاه تنها تسلای ما، میراث فکری ماندگار ایشان در قالب کتابهای پرشماری است که ده ها سال سرچشمه اندیشه تشنگان «توحید» و «عدل» بوده است.

متن پیام‌بدین شرح‌است:

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ

خبر ضایعه درگذشت علامه محمدرضا حکیمی، عالم اسلام‌شناس، فیلسوف عدالت و متفکر برجسته عدالت‌خواه، که سهم مهمی در گسترش روحیه انقلابیگری در میان جوانان داشت، بسیار تاسف‌برانگیز بود. جامعیت در عرصه‌های مختلف دانش، تسلط بر ادبیات و نوآوری در اندیشه‌ورزی از ایشان چهره‌ای بی‌بدیل در میان متفکران معاصر ساخته بود. در این غم جانکاه تنها تسلای ما، میراث فکری ماندگار ایشان در قالب کتابهای پرشماری است که دهها سال سرچشمه اندیشه تشنگان «توحید» و «عدل» بوده است.

علامه حکیمی همانگونه زیست که می‌اندیشید. همدلی نوشتار و رفتار ایشان الگویی مانا برای جوانان عدالت‌خواه برجا گذاشت که به زیور توکل و تعبد و غنای نفس آراسته شده است.
اینجانب عروج رفیق دیرین مقام معظم رهبری را به محضرشان تسلیت عرض می کنم و برای  خاندان معزز حکیمی، علاقمندان و شاگردان، و جامعه علم و فضیلت صبر و بردباری، صبر و اجر مسئلت دارم. خداوند این عالم فرزانه را با صاحب این ایام محشور نماید ان شاءالله»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.