همزمان با بازگشت احمد مددی از امارات به تهران طلسم نقل ‌وانتقالات باشگاه استقلال شکسته شد و بازیکنان جدید برای عقد قرارداد رسمی با این باشگاه به سعادت‌آباد رفتند تا هواداران شاهد رونمایی از خریدهای جدید فرهاد مجیدی باشند.

  از دژهای جوان تا دژاگه!

جوان‌گرایی

استخدام امیرحسین حسین‌پور و زبیر نیک‌نفس در شامگاه شنبه و محمدرضا آزادی در ظهر یکشنبه این واقعیت را به اثبات رساند که مجیدی نیم نگاه ویژه‌ای به جذب بازیکنان تازه‌نفس و جوان لیگ بیستم دارد،اما این اتفاق زیاد به مذاق هواداران خوش نیامد تا حدی که بسیاری از هواداران استقلال با انتقاد از سیستم مدیریتی باشگاه تأکید کردند استقلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیاز به بازیکن کلیدی و ستاره تعیین‌کننده دارد.هرچند فرهاد مجیدی پس‌از اتمام مذاکرات شنبه‌شب باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران حاضر شد و از افزایش نرخ قرارداد بازیکنان انتقاد کرد، اما توقع هواداران برای تمدید قرارداد و حفظ ستاره‌های لیگ بیستم پابرجا بود.

بااین‌حال صبح روز یکشنبه روند فعالیت مدیران آبی برای جذب ستاره‌های تازه‌وارد ادامه یافت تا جایی‌که آبی‌های پایتخت پس از زبیر نیک‌نفس عارف آغاسی را نیز از فولاد صید کردند.خرید بعدی آبی‌ها علیرضا رضایی دروازه‌بان بیست و یک‌ساله پیکان تهران بود تا این احتمال نزد هواداران قوت گیرد که از بین رشید مظاهری و سیدحسین حسینی تنها یک نفر در ترکیب استقلال خواهد ماند.

پیشنهاد به دژاگه

اما شاید جذاب‌ترین خبر مرتبط با حوزه نقل‌وانتقالات استقلال حضور احتمالی اشکان دژاگه در ترکیب استقلال بود.هرچند هیچ‌یک از مسئولان باشگاه به‌صورت رسمی خبر حضور اشکان دژاگه را تأیید نکردند اما به گفته‌ برخی منابع خبری فرهاد مجیدی تمایل بسیار زیادی برای جذب این بازیکن دارد.حالا باید منتظر ماند و دید احمد مددی توانمندی جذب اشکان دژاگه را دارد یا اینکه این بازیکن نیز از دسترس استقلالی‌ها خارج خواهد شد.

استقلال برای استخدام این بازیکن سرشناس یک مشکل بزرگ و اساسی دارد آن‌ها در صورتی می‌توانند موفق به جذب اشکان دژاگه شوند که با وی قرارداد مالی براساس ارز خارجی منعقد کنند. گفته می‌شود اشکان برای حضور در استقلال رقم ۳۵۰ هزار دلار را تعیین کرده‌است که این رقم با توجه به افزایش نرخ ارز در برهه کنونی یکی از ارقام نجومی باشگاه استقلال خواهد بود که بدون شک می‌تواند تبعاتی را برای سیستم مدیریتی باشگاه به دنبال داشته باشد.

فرزاد مجیدی،کمک سرپرست آبی ها در خصوص جذب اشکان دژاگه و لوسیانو پریرا توسط استقلال اظهار کرد: اجازه بدهید هر زمان که قرارداد بازیکنان جدید رسمی شد، رسانه رسمی باشگاه آن را اعلام کند ولی تمام مجموعه تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین اتفاقات بیفتد چون ما به این هواداران بدهکار هستیم و به ویژه بخاطر بازی جام حذفی شرمنده آن‌ها شدیم.

تمدیدهای مهم

در کنار این مسائل هواداران باشگاه استقلال منتظرند تا واکنش مدیران باشگاه استقلال درقبال ماجرای تمدید قرارداد بازیکنان فصل قبل را نیز شاهد باشند در حال حاضر موضوع تمدید قرارداد با ارسلان مطهری، مسعود ریگی و سید حسین حسینی برای جامعه هواداری استقلال بسیار دارای اهمیت است.

با این تفاسیر باید دید آیا پلن فرهاد مجیدی برای بستن استقلال به‌منظور حضور در رقابت‌های لیگ بیست و یکم به‌درستی انجام‌شده است که به واسطه آن استقلال بتواند ناکامی‌های فصول اخیر خود در رقابت‌های لیگ برتر را جبران کند یا اینکه برای چندمین فصل بازهم مشکلات فنی گریبان‌گیر تیم آبی‌پوش خواهد شد.

قرار بود تمرینات استقلال از دیروز شروع شود اما شلوغی مربوط به نقل و انتقالات باشگاه سبب شد تا مجیدی تصمیم به شروع تمرینات از روز سه شنبه هفته جاری بگیرد.بر این اساس آبی‌پوشان عصر سه شنبه کارشان را برای دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از سر خواهند گرفت.گفتنی است؛ دیدار استقلال و الهلال روز ۲۲ شهریورماه در امارات برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.