استاندار خراسان رضوی میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا را در این استان حدود ۶۵ درصد اعلام و بیان کرد: دستگاههای نظارتی می‌بایست برای ارتقاء این سطح فعالتر اقدام کنند.

۶۵ درصد شهروندان خراسانی پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه را رعایت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان که دیشب به منظور مدیریت و رصد وضعیت مقابله با شیوع ویروس به نیشابور سفر کرد، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای این شهرستان افزود: سطح عمل به دستورات بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در شهرستان نیشابور حدود ۶۰ درصد است. 

وی ادامه داد: همه فعالیتها در مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر بر مبحث پیشگیری تمرکز دارد لذا می‌بایست با اقناع افکار عمومی، اطلاع‌رسانی و هشدارهای اصولی وضعیت شیوع کرونا مدیریت شود. 
وی ادامه داد: در پی تامین زیرساختهای لازم برای واکسیناسیون روزانه ۱۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی هستیم و توزیع واکسن کرونا به صورت متمرکز در تهران انجام و سهمیه هر شهرستان تعیین و تحویل می شود و مدیریت استان در این‌ موضوع دخل و تصرفی ندارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی در این استان بهبود می یابند و با توجه به رایگان بودن معاینه و آزمایش کرونا در صورت مراجعه به موقع مبتلایان، این آمار افزایش چشمگیری می یابد.
وی اضافه کرد: خراسان رضوی در تامین تجهیزات درمانی از جمله دستگاههای اکسیژن ساز، از استانهای برتر کشور است و مردم نگران نباشند زیرا تمام نیازمندی های شهرستان نیشابور در حوزه مبارزه با کرونا با کمک تمام نهادهای دولتی، امدادی و نظامی تامین خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی شب گذشته به منظور اطلاع از آخرین مراحل آماده سازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی سطح چهار از سالن ورزشی شهدای مدافع حرم تیپ ۲۱ امام رضا(ع) و در ادامه از بخش کرونایی بیمارستان حکیم و مرکز پزشکی درمانی شمس شرق نیشابور هم بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.