فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه بیماری کرونا غافلگیرانه عمل می‌کند، افزود: با توجه به امکان غافلگیری در پیک ششم راه‌اندازی مرکز درمانی با ۴۰۰ تخت در دستور کار است.

راه‌اندازی یک مرکز درمانی با ۴۰۰  تخت در  خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، شامگاه گذشته، ۳۱ مرداد ماه  در برنامه تلویزیونی اشاره که از شبکه استانی برگزار شد در خصوص اقدامات بسیج و سپاه در  راستای مهار کرونا، بیان کرد: در پیک پنجم کرونا شناسایی ظرفیت مردمی صورت گرفت و برای مبارزه با این بیماری در این عرصه مردم  به میدان دعوت شدند.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی توسط سپاه و بسیج تشکیل و در اردوگاه امام رضا(ع) در محل چهارراه نخریسی راه‌اندازی شد که همه فعالیت‌های سپاه و بسیج در آن با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی انجام شد که معتقدیم اثرگذاری این حضور مردمی بارها مشاهده شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ابراز کرد: استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های امدادی محلی که در محلات ساماندهی شد کمک بسزایی در این راستا کرده و می‌کند.

وی ابراز کرد: وظایف مشخصی از جمله کمک به افزایش ضریب بهداشت فردی، خانواده و اصناف در محلات، دعوت برای واکسیناسیون و اینکه برای هدایت بیماران با توجه به اینکه در چه مرحله‌ای هستند و برای بهبود به کجا باید مراجعه کنند نیز توسط این گروه‌ها انجام می‌شود. همچنین امدادهایی از جمله خرید برای خانواده‌هایی که دچار این بیماری و در قرنطینه هستند نیز جز وظایف این گروه‌ها است.

نظری با اشاره به کمک‌های معیشتی و استمرار آن طی این مدت، افزود: یکی از کارهایی که گروه‌های امدادی انجام می‌دهند توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی است و از ۲۷ مرداد تاکنون  تعداد ۱۳ هزار بسته کمک معیشتی و ۴۹ هزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر توزیع شده است که تأمین بسته‌ها و رساندن آنان با اولویت بیماران کرونایی که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند در حال انجام است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خصوص عملکرد سپاه در زمان مناسب ابراز کرد: ما بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها در بخش تخصصی و عمومی کمک‌رسان و در بخش پزشکی همیار سلامت می‌شویم، چرا که با نظر خود نمی‌توانیم وارد کار شویم، بلکه بر اساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی ورود می‌کنیم و در حال حاضر بسیج دانشجویی تعداد ۷۰۰ نفر آماده خدمت دارد که آموزش لازم را دیده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز بستری سرپایی بیان کرد: بستری سرپایی، کار بیمارستان‌ها را سبک‌تر می‌کند که برای این امر سپاه با کمک نیروهای بسیج و مردمی نیز اقدام به راه‌اندازی مراکزی کرده است.

نظری تصریح کرد: بسیج نیز مانند سایر دستگاه‌ها در ارتباط با موضوعات مختلف و بحران‌ها در صحنه قرار می‌گیرد، اما در حوزه درمان موضوع تخصصی و جان مردم مطرح بوده و لذا مجوز برای این امر لازم است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: در حال حاضر در مرحله راه اندازی مرکز ۴۰۰ تختخوابی هستیم که در صورت غافلگیری از این بیماری آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.