فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش مراکز سی‌تی‌اسکن بیماران مبتلا به کرونا در شهر مشهد به ۲۰ مرکز خبر داد.

فعالیت ۲۰ مرکز سی‌تی‌اسکن برای بیماران کرونایی در مشهد/افزایش اپراتورهای ۱۹۱

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی اظهار کرد: در حال حاضر۱۳ بیمارستان شامل امام حسین(ع)، هاشمی‌نژاد، امام رضا(ع)، قائم(عج)، موسوی‌ابن جعفر(ع)، ثامن الائمه(ع)، فارابی، شریعتی، طالقانی، مهر، رضوی، ناظران و اکبر، سه مرکز تصویربرداری شامل رازی پرتو گستر(عارف)،  پارسیان و نور و چهار درمانگاه شهید علی نجفی، امام حسین(ع)، قمر بنی هاشم و رضا نسبت به انجام سی‌تی‌اسکن از بیماران مبتلا به کرونا اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات این مراکز تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت مناسبی در روند خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در سطوح سرپایی و بستری در حال انجام است و در قرارگاه عملیاتی نیز در صورت بروز هر گونه مشکل به صورت شبانه‌روزی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همچنان روند ابتلا و تعداد بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه افزایشی است از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا مشارکت داشته باشند.

آدرس مراکز سی‌تی اسکن بیماران کرونایی در مشهد را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

زهرا اباصلتی، مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از افزایش تعداد اپراتورهای سامانه ۱۹۱ خبر داد و گفت: تعداد اپراتورهای سامانه ۱۹۱ از ۱۰ به ۱۵ رسیده و افزایش ۵۰ درصدی اپراتورهای این سامانه کاهش قابل توجه میزان اشغال‌ها را به همراه داشته است.

وی افزود: در روزهای اخیر تعداد تماس‌های روزانه با سامانه تلفنی ۱۹۱ به بیش از ۸۰۰۰ تماس رسیده که به نسبت هفته قبل که میانگین بیش از ۲۰۰۰ تماس روزانه را داشت بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد اپراتورهای فعال سامانه تلفنی ۱۹۱ در ابتداء هفته جاری افزایش یافته و از ۱۰ اپراتور به ۱۵ اپراتور رسیده که این اپراتورها به ۵۰ خط متصل می‌شوند؛ همچنین تعداد نیروهای هر شیفت از ۱۰ نفر به ۱۵ نفر افزایش یافته، ضمن اینکه در هر شیفت نیروی جایگزین هم داریم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ خطی حتی برای یک ثانیه بدون کارشناس نباشد.

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه افزایش ۵۰ درصدی اپراتورهای این سامانه کاهش قابل توجه میزان اشغال‌ها را به همراه داشته است، تصریح کرد: بیماران مشکوک به کرونا توسط کارشناسان این سامانه به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت معرفی می‌شوند تا بتوانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند.

 اباصلتی با بیان اینکه به دنبال افزایش ساعت کاری هستیم تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر روز به مدت ۱۵ ساعت و در ۳ شیفت کاری ۵ ساعته از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۲:۳۰ پاسخگوی سؤالات کرونایی مردم است.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد تماس با موضوع واکسن در خصوص نوع، مراکز و گروه سنی بوده، توصیه به عموم مردم این است هر نوع واکسنی موجود است دریافت کنند و منتظر واکسن خاصی نباشند و انجام این کار را به تأخیر نیندازند، زیرا تمامی واکسن‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد تأییده سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

به گزارش وبدا، اباصلتی با تأکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم که ضمن اجتناب از تماس با اورژانس ۱۱۵ برای موارد کرونایی، نخستین تماسشان در زمان ایجاد مشکل با تلفن ۱۹۱ باشد، گفت: در این روزها به‌جهت گسترش ویروس دلتا شاهد افزایش موارد مبتلا، بستری و سرپایی کرونایی هستیم و از مردم می‌خواهیم که در صورت بروز و مشاهده هرگونه علائم مشکوک با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا راهنمایی لازم را از کارشناسان مستقر در پشت خطوط این سامانه تلفنی دریافت نمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.