دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر گفت: عرضه شکر فله‌ای با قیمت بیش از کیلویی ۱۴ هزار تومان و بسته بندی بیش از ۱۶ هزار تومان تخلف گرانفروشی است.

دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر: عرضه شکر بسته بندی بیش از ۱۶ هزار تومان تخلف است

به گزارش  قدس آنلاین، بهمن دانایی افزود: در حال حاضر قیمت شکر داخلی در درب کارخانه به ازای هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است که با احتساب سود اگر این محصول به صورت فله عرضه شود قیمتش باید بین ۱۴ تا ۱۴,۵۰۰ تومان و اگر در بسته بندی‌های یک کیلویی عرضه شود باید بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه شکر نرخ مصوب ندارد گفت: البته دستگاه‌های نظارتی با احتساب قیمت تمام شده می‌توانند به موضوع گران‌فروشی این محصول ورود کرده و بر اساس آن با این موارد برخورد کنند.

دانایی افزود: بالا بودن قیمت شکر در حال حاضر به دلیل ضعف نظارت است وگرنه قیمت شکر بسته بندی حداکثر باید ۱۶ هزار تومان باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار باید قیمت شکر روی بسته بندی آن درج شده باشد و اگر این اقدام صورت نگیرد تخلف است ضمن اینکه بسته بندی‌های شکر حتماً باید با وزن یک کیلویی باشد.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷ کارخانه شکر در کشور فعالیت می‌کنند که ۹ کارخانه نیشکری و ۲۸ کارخانه چغندری سالیانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید دارند.

وی گفت: در حال حاضر حداکثر واردات برای مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن است و البته دولت نیز باید ۵۰۰ هزار تن شکر برای ذخیره راهبردی (استراتژیک) داشته باشد که بر اساس نیاز برای تأمین این مقدار شکر به کشور وارد می‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار در صورت احساس هر گونه کمبود با تخصیص یارانه ۳ تا ۴ هزار تومان برای هر کیلو شکر را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصارف صنوف و خانوار عرضه می‌کند که این موضوع نیز به ایجاد ثبات قیمتی در بازار شکر یاری دهنده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.