رئیس پلیس کشور گفت: در صورت صلاحدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تردد بین استانی برخی از جامعه پزشکی یا هر فردی که تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا است باید لیست افراد در اختیار پلیس قرار بگیرد.

 وزارت بهداشت اسامی پزشکان مجاز برای تردد بین استانی را به پلیس اعلام کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری گرامیداشت روز پزشک ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک و قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه و ایثارگرانه جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمانی، به ایفای نقش نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: نیروی انتظامی از همان آغازین لحظات شیوع این ویروس منحوس وارد میدان مقابله با کرونا شد و در همان لحظات اولیه اعلام کردیم حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بهره‌مندی حداکثری پلیس از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری بیان کرد: ورود حداکثری نیروی انتظامی در میدان مقابله با کرونا بسیار اثرگذار بود به طوریکه اقدامات بزرگ و مثمرثمر پلیس مورد تقدیر مردم و مسئولان قرار گرفت.

وی درباره اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اعمال محدودیت یا ممنوعیت در ترددها تصریح کرد: بر اساس مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، از تاریخ ۲۴ مرداد ماه منع تردد در جاده‌های بین استانی اعمال شد و در این میان شاهد تلاش همکارانمان در حوزه‌های پلیس راهور، پلیس راه و بخش انتظامی بودیم.

اشتری با تأکید بر اینکه پلیس مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اعمال ممنوعیت ترددها است، اعمال این مصوبات را در کاهش انتقال زنجیره ویروس کرونا اثرگذار دانست و گفت: بنا بر اظهارات سخنگوی محترم ستاد ملی مقابله با کرونا در جریان اعمال ممنوعیت ترددهای بین استانی اخیر، اعلام شد که هیچ مجوزی (از ۲۴ مرداد تا موعد مقرر اعلامی) اعتبار ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: از وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم اگر بنا به تردد کادر درمانی یا پزشکی باشد، مطابق هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا، اسامی را به همراه پلاک خودرو در اختیار پلیس قرار دهد که احیاناً در انجام وظیفه این قشر عزیز نیز تأخیری حاصل نشود.  

وی متذکر شد: در هر صورت اگر مجوزی نباشد همکاران من به وظیفه عمل می‌کنند و در واقع مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: در صورت صلاحدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تردد بین استانی برخی از جامعه پزشکی یا  هر فردی که تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا است باید لیست افراد در اختیار پلیس قرار بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: پلیس تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در هر صورت با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور تردد بخشی از جامعه پزشکی یا کادر درمانی و اعلام لیست مذکور به پلیس، در خدمت عزیزان هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.