تجاوز عربستان سعودی به یمن موجب شده است که هر ده دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست بدهد.

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از المسیره، «هنریتا فور» نوشت: مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به‌دلیل گرسنگی و بیماری‌هایی که قابل پیشگیری هستند می‌میرند.

وی افزود: تجاوز به یمن منجر به بدترین بحران انسانی در دنیا شده است، زیرا ۲۱ میلیون نفر از جمله ۱۱.۳ میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک دارند و این در حالی است که ۴۰۰ هزار کودک با سوءتغذیه مواجهند و در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

 مرکز حقوق بشر و رشد و توسعه "عین الانسانیه " اخیراً در گزارشی نتایج ۲ هزار و ۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی به یمن را اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش از ابتدای تجاوز عربستان۱۷۱ هزار و ۷۶ نفر به شهادت رسیدند که۳ هزار و ۸۴۲ نفر از آنها کودک، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر زن و ۱۰۹ هزار و ۳۴ نفر مرد هستند.

همچنین از ابتدای تجاوز عربستان سعودی۲۶ هزار و ۷۱۵ نفر مجروح شده‌اند که ۴ هزار و ۲۲۵ نفر از آنها کودک، ۲ هزار و ۸۳۲ نفر زن و ۱۹ هزار و ۶۵۸ نفر مرد هستند.

در طول ۲ هزار و ۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی ۳۹۶ کارخانه، ۳۵۲ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۴۷۹ مرکز خرید، ۴۲۳ مرغداری و دامداری، ۷ هزار و ۹۴۵ وسیله حمل‌ونقل، ۴۷۲ قایق ماهیگیری، ۹۳۱ انبار غذا، ۳۹۷ پمپ‌بنزین، ۶۸۵ بازار و ۸۵۸ محموله غذا تخریب شده است.

همچنین در طول این مدت۵۷۵ هزار و ۳۵۳ منزل مسکونی، ۱۷۹ مرکز دانشگاهی، یک هزار و ۴۴۶ مسجد، ۳۶۹ تأسیسات گردشگری، ۳۹۱ بیمارستان، یک هزار و ۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی، ۷ هزار و ۷۳۳ قطعه زمین کشاورزی، ۱۳۵ مرکز ورزشی، ۲۴۸ مرکز باستانی و ۴۹ مرکز رسانه‌ای تخریب شده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.