در مرداد ماه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی، کاهو و قارچ)، گروه «لبنیات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شیر) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) می‌باشد.

کدام کالاها در مرداد ماه گران شدند؟ / هویج، کاهو و قارچ رکورددار گرانی‌ها + جدول

به گزارش قدس آنلاین، در مرداد ماه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی، کاهو و قارچ)، گروه «لبنیات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شیر) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) می‌باشد.

نرخ تورم سالانه مرداد ماه برای خانوارهای کشور به ٤٥,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل،   یک واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی، کاهو و قارچ)، گروه «لبنیات و تخم مرغ» (تخم مرغ، انواع ماست و شیر) و گروه «نان و غلات» (انواع نان) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (غذاهای سرو شده در رستوران)، گروه «حمل و نقل» (روغن موتور و انواع خودروی سواری) و گروه «پوشاک و کفش» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در ماه جاری دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در مرداد ماه  برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٤,٦ درصد برای دهک ششم تا ۵۰  درصد برای دهک دهم است.

گفتنی است، ‌ گروه مبلمان نسبت به ماه قبل حدود ۲.۵ درصد گران تر شده اند. حمل و نقل نیز یک ماه ۳.۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

نرخ تورم،

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.