معاون بهداد ناجا با اشاره به تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های ۹ گانه نیروی انتظامی سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی از اختصاص بیش از هزار و ۷۰ تخت بستری به بیماران کرونایی و پذیرش بالغ بر ۴۵۰ هزار بیمار تنفسی در مراکز درمانی ناجا خبر داد.

اختصاص بیش از یک هزار تخت بیمارستان های ناجا به بیماران کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد رضا حسینی  در مراسم تجلیل از پزشکان و مدافعان سلامت ناجا که با حضور فرمانده ناجا و به صورت ویدئوکنفرانس با بیمارستان ها و معاونت های بهداد ناجا استان ها برگزار شد، افزود: دنیا در اوج پیشرفت های بهداشتی با قدرت نمایی و جنگ تمام عیار میکروب ها علیه انسان مواجه شده است، سپیدپوشان حوزه بهداشت و درمان، پزشکان و کادر درمانی، سربازان خط مقدم این ویروس کشنده هستند که با از خودگذشتگی مثال زدنی خود همانند آنچه در دوران دفاع مقدس از رزمندگان شاهد بودیم در حال  تلاش بی وقفه  برای مبارزه با این بیماری هستند.

وی افزود: بر رشادت و جانفشانی این مجاهدان فی سبیل الله، تمام قد و دست برسینه ادای احترام می کنم و سالروز ولادت حکیم فرزانه، ابوعلی سینا و روز پزشک را به تمامی همکاران بزرگوارم در جامعه پزشکی ناجا تبریک عرض می کنم.

سردار حسینی در ادامه با اشاره به  نقش بی بدیل هیئت رئیسه ناجا به ویژه  سردار اشتری که با درایت و اشراف بر اهمیت اقدامات بهداشتی درمانی با اولویت پیشگیری بر درمان از معاونت بهداد ناجا در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا حمایت های بسیار ارزشمندی داشته اند قدردانی کرد و این حمایت ها را موجب قوت قلب پزشکان، پرستاران و کادر درمان عنوان کرد.

 معاون بهداد ناجا بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که به لطف و رحمت الهی تاکنون در این مسیر، سربلند بیرون آمده ایم و ان‌ شاء الله تا نابودی این ویروس منحوس در صحنه خدمتگزاری حاضر هستیم.

سردار حسینی سپس با تقدیر از نقش راهبردی قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا (ع) در کنترل بیماری کرونا در ناجا و ایجاد وحدت رویه در پیشبرد اهداف بهداشتی و مقابله با بیماری در تشریح بخش هایی از عملکرد معاونت بهداد ناجا در ماموریت مقابله با کرونا به راه اندازی سامانه غربالگری بیماری کووید ۱۹  اشاره کرد و گفت: فعالیت این سامانه به عنوان اولین و تنها سامانه اختصاصی پایش بیماری در نیروهای مسلح در کنار سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت از جمله اقدامات ارزشمند معاونت بهداد ناجا در کنترل کرونا به شمار می رود.

وی اختصاص بیش از یک هزار و ۷۰ تخت بیمارستان های ناجا به بیماران کرونایی را اقدامی شاخص در بین نیروهای مسلح عنوان کرد وبا اشاره به توسعه سامانه تلفنی ۱۶۵صدای پزشک و امکان بهره مندی از ظرفیت سامانه تله مدیسین(پزشکی از راه دور) در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید۱۹ تصریح کرد: بهره برداری از این ظرفیت ها به وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد از جمله پزشکان و تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان معاونت بهداد ناجا وابسته است.

معاون بهداد ناجا سپس در خصوص برنامه های عملیاتی این معاونت در راستای خدمات رسانی در نقاط دوردست و صعب المعیشه به امکان دسترسی این مناطق به سامانه پزشکی از راه دور (تله مدیسین) در ۲۴ نقطه از کشور اشاره و در این باره اظهار کرد: در ۱۰نقطه استان سیستان و بلوچستان، ۴ نقطه کردستان و ۱۰ نقطه صعب المعیشه  استان آذربایجان غربی این سامانه راه اندازی شده است و راه اندازی ۳۰ سامانه دیگر در نقاط هدف در دستور کار سال جاری معاونت بهداد قرار دارد.

وی همچنین اجرای طرح طبیب دوار در قالب راه اندازی تیم های سیار بهداشتی درمانی و اجرای طرح انصارالمجاهدین با همکاری معاونت بهداد مرزبانی ناجا و همچنین معاونت بهداد ناجا و بهداد انتظامی تیم های سیار بهداشتی درمانی  را از دیگر برنامه های اجرایی معاونت بهداد ناجا با هدف خدمت رسانی در مناطق صعب المعیشه، دوردست و مرزی برشمرد و از برنامه ریزی برای ایجاد ۳۰ پست امدادی در مناطق عملیاتی و مرزی خبر داد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال بحرانی شدن وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان سیستان و بلوچستان و در راستای اجرای فرمان فرمانده معظم و معزز کل قوا (مدظله العالی) در خصوص ورود همه جانبه نیروهای مسلح در مقابله با بیماری کووید ۱۹، معاونت بهداد ناجا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و فرماندهی انتظامی استان و شهرستان زاهدان  در تیرماه سال جاری، بیمارستان ۶۴ تخت خوابه حاد تنفسی ناجا در زاهدان  را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کرد.

معاون بهداد ناجا در ادامه با اشاره به از واکسیناسیون بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از کارکنان از ادامه رایزنی ها برای دریافت ۱۵۰ هزار دز واکسن  جدید  خبر داد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: معاونت بهداد ناجا ضمن این که با تمام توان و ظرفیت برای مقابله و کنترل بیماری کرونا تلاش می کند به گونه ای برنامه ریزی می کند تا اجرای سایر ماموریت ها دچار اختلال نشود و کارکنان ناجا در سلامت کامل و به پشتوانه حضور تیم های بهداشتی، امدادی و درمانی به اجرای ماموریت بپردازند.

 سردار حسینی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های  هیئت رئیسه ناجا و کلیه معاونت ها و رده های ناجا از کارکنان زحمت­کش و خدوم مراکز درمانی ناجا به ویژه از پزشکان در سراسر کشور که یکی از بازوان اجرایی سیاست­ های ابلاغی قرارگاه امام رضا (ع) بوده ­اند و به جد نقش­ آفرینی داشتند تقدیر کرد.

گفتنی است در ابتدای این آیین، پیام تبریک سرلشکر "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز پزشک از سوی کارمند رتبه ۱۸ دکتر"علی اکبر گل محمدی" قرائت شد و در پایان مراسم سردار اشتری از تنی چند از پزشکان نمونه ناجا با اهدای لوح یادبود و هدایا قدردانی به عمل آورد

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.