سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با توجه به شیوع کرونا ارائه خدمات این جمعیت به سمت بیماران کرونایی جهت داده شده است.

ارائه خدمت به بیماران کرونایی از سوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به ارائه خدمات این ستاد در زمان شیوع کرونا، گفت: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت سفرها در دهه اول محرم، زائر پیاده‌ای به مشهد نداشتیم و بنابراین خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس در دهه اول محرم تمام ظرفیت و پتانسیل موجود در ستاد را برای کمک‌رسانی و حمایت از بیماران کرونایی به کار گرفته‌ایم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: از این‌رو  فعالیت ۱۰ واحد از ۲۲ واحد خدمت‌رسانی موجود در جمعیت خدمتگزاران از روزهای ابتدایی محرم برای بیماران کرونایی آغاز شده و برای این امر حیاتی اختصاص یافت.

رضایی بیان کرد: تهیه دارو، خرید تجهیزات پزشکی، تامین بسته‌های معیشتی و توزیع بین گروه‌های هدف از جمله اقدامات این ستاد است که در این راستا واحدهایی از جمله واحد مالی، بهداشت و درمان، پشتیبانی، اسکان، فناوری اطلاعات و آمار و غیره فعالیت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین واحد آموزش نیز با برگزاری دوره‌هایی برای آشنایی بیشتر با وضعیت کرونا در راستای مراقبت‌ و پیشگیری از شیوع این ویروس در منزل موثر واقع شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: این جمعیت همچنین در مسیر روستای فریمان در رباط‌ ‌سنگ نیز امکاناتی برای بیماران کرونایی این منطقه فراهم کرده است.

رضایی گفت: در نقاحتگاه‌های بین راهی، تزریقات، کپسول اکسیژن، هزینه‌های پزشک و پرستار و رایگان بوده و ۱۸۰ کپسول اکسیژن امانی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: در حال حاضر در مسیرهای منتهی به مشهد ایستگاه‌های بزرگ صلواتی ثابت وجود دارد که در صورت نیاز وزارت بهداشت، ما می‌توانیم این ایستگاه‌ها و امکانات را نیز در اختیار واحد بهداشت و درمان و یا بسیج جامعه پزشکی قرار دهیم تا برای گذراندن دوره نقاحت بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

رضایی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا و همزمان با ولادت امام رضا (ع)، حدود ۱۲۰۰ زائر پیاده به مشهد وارد شدند و همچنین در روزهای شهادت امام جواد(ع) نیز حدود ۱۳۰۰ یا ۱۴۰۰ زائر پیاده به مشهد ورود پیدا کردند که اغلب آن‌ها دانشجو بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مسیر را طی کردند.

وی ادامه داد: حضور زائران در مسیر حرکت کوتاه بوده و ارائه خدمت ایستگاه‌های صلواتی در فضای باز انجام می‌شده است.

رضایی تصریح کرد: ظرفیت  ایستگاه‌های ارائه خدمت به زائران پیاده بیش از ۳۰۰۰ نفر بوده و بنابراین حضور کاروان‌ها با جمعیت حدود ۱۰۰ نفر مشکلی در زمینه رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: همچنین تعداد بسیاری از این زائران پس از زیارت در مشهد اقامت نداشتند و پس از زیارت اقدام به بازگشت کردند.

رضایی بیان کرد: در صورت صدور مجوز در دهه آخر صفر برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده  حرکت آن‌ها از مسیرهای نزدیک انجام خواهد شد تا علاوه بر خدمت‌رسانی بهتر، کنترل زائران نیز راحت‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ارائه خدمت همزمان با شهادت امام‌رضا(ع) صورت می‌گیرد، افزود: بنا داریم که در طول سال نیز از ظرفیت موجود در جمعیت خدمتگزاران استفاده کنیم و در این خصوص کمک و حمایت از بیماران کرونایی در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.