رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت جدید باید یک کابینه اقتصادی فراجناحی تشکیل دهد. با یک نگاه جامع می‌توان کابینه اقتصادی دولت جدید را نسبت به عملکرد این دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، یک کابینه نسبتا خوب تلقی کرد.

کابینه اقتصادی دولت جدید باید فراجناحی باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک  در ارتباط با بررسی کابینه اقتصادی دولت سیزدهم اظهار کرد: بنده از آقای رئیسی تقاضا می‌کنم که در خصوص ایجاد کابینه اقتصادی، کابینه‌ای "فراجناحی" تشکیل دهند، یعنی روی کار آمدن افرادی که از قشرها و بخش‌های مختلف هستند و در کنار یکدیگر به مدیریت  اقتصاد کشور می‌پردازند. این ویژگی مهم که البته مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، متاسفانه در کابینه فعلی و وزرای پیشنهادی کنونی، البته نه در تمامی‌شان، پیدا نیست. این نکته نیز حائز اهمیت است که شاید دلیل عدم پیشنهاد تعدادی از افراد از جانب رئیس جمهور، احتمال عدم تایید صد در صدی آن افراد در مجلس بوده است.

وی افزود: بعضی از وزرای پیشنهادی دولت در کابینه اقتصادی آقای رئیسی گزینه‌های خوبی هستند و بعضی دیگر بنا به نظر شخصی بنده، صلاحیت لازم را ندارند. به عنوان مثال وزیر پیشنهادی مسکن گزینه مطلوب و کارآمدی است و یا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی  با نسبتا خوب تلقی کردن وزرای پیشنهادی  بیان کرد: البته که در انتخاب افراد کابینه اقتصادی می‌توانستیم شاهد درخشش افراد لایق‌تری باشیم اما با یک نگاه جامع می‌توان کابینه اقتصادی دولت جدید را نسبت به عملکرد این دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، یک کابینه نسبتا خوب تلقی کرد.

روشنک  در ادامه گفت: وزرای معرفی شده در وزن خود دولت و در وزن مجلس شورای اسلامی، قابل قبول هستند اما نکته مهم انتخاب فرمانده تیم اقتصادی است.  اقتصاد نیازمند یک فرمانده است و فرمانده اقتصادی دولت جدید هنوز برای ما مشخص نشده است.  با انتخاب شخصی به عنوان فرمانده اقتصادی، می‌توان پیش‌بینی کرد که دولت جدید چه مسیری را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد پیمود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: فردی که به عنوان معاون اقتصادی اول رئیس جمهور انتخاب می‌شود از تمام کابینه اقتصادی مهمتر است و اهمیت بیشتری دارد. کسی که به این سمت برگزیده می‌شود باید قدرت و درایت کافی برای یکپارچه کردن اقتصاد کشور را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.