معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار مرغ خبر داد.

اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار مرغ

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله عسگری در جلسه ستاد ساماندهی توزیع گوشت مرغ با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در توزیع نهاده‌ها و شیوه نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان گفت: متاسفانه نبود یک نظارت سیستماتیک و مستمر باعث شده دلالان بر بازار مرغ سایه بیندازند و سبب اخلال در قیمت ها شوند.
وی با تاکید بر اصلاح روش‌ها و فرایند های نظارت اظهارکرد: در نظام نظارتی فاقد سیستم کارآمد هستیم و نبود بانک اطلاعاتی قوی و به روز نقش نظارتی دستگاه‌های مرتبط را کمرنگ کرده است.
معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر بازار مرغ گفت: کمیته ای متشکل از جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی تشکیل شود تا دقت و سرعت نظارت ها را بالا ببرند.
عسگری در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از رانت خواری در پروسه بازار مرغ باید دایره مباشران توزیع محدود شود و ورود فروشگاه‌های زنجیره ای و مباشران معتمد که توسط سازمان صمت انتخاب می شوند، ضروری است و مرغ مورد نیاز بایستی از طریق میادین هدف به این توزیع کنندگان تحویل داده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تامین مرغ مورد نیاز استان پرداخت و اظهارکرد: در حال حاضر حدود هشت درصد مرغ مورد نیاز مردم استان در داخل استان تامین می‌شود و با اقدامات انجام شده و وجود زمین و آب مورد نیاز برنامه ریزی برای تامین ۱۵ میلیون قطعه مرغ و افزایش سهم استان به حدود ۲۰ درصد فراهم است.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، معاون اقتصادی استاندار تهران در پایان با اشاره به ضرورت تقویت کمیته نظارتی پایش ثبت کشتار در کشتارگاه‌های استان در سامانه جامع تجارت، نظارت بیشتر و جلوگیری از رانت خواری را ضروری دانست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.