رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونا در برخی از استان ها رو به بهبود است، طرح نذر آب ۴ از امروز دوم شهریور ماه در ۴ استان درگیر خشکسالی آغاز شد.

آغاز اجرای طرح «نذر آب» در ۴ استان دچار خشکسالی

به گزارش قدس آنلاین، محمد نصیری با اشاره به تنش آبی ایجادشده در استان‌های جنوبی کشور گفت: امسال طرح نذرآب ۴ مانند سال‌های گذشته در استان‌های کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی اجرا می‌شود و هلال‌احمر در این مناطق؛ خدمات معیشت محور، سلامت‌محور و تأمین آب شرب سالم را در دستور کار خود قرار داده است.

نصیری با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در اجرای این طرح افزود: نذرآب ۴ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با تأخیر انجام شد و اکنون‌که این طرح آغازشده تمامی اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراحل انجام خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به هدف نهایی طرح گفت: هدف از انجام طرح نذرآب ۴، تأمین آب پایدار با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین است، در این طرح تا پایان شهریورماه در ۳۳۳ روستا، عملیات آب‌رسانی کامل و پایدار انجام می‌شود.

گفتنی است، شهرستان‌های هیرمند، کنارک، دشت یاری، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سیب و سوران و زهک از استان سیستان‌وبلوچستان، شهرستان‌های درمیان، سربیشه و نهبندان از استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های سیریک و میناب از استان هرمزگان و شهرستان‌های نرمانشیر و فهرج از استان کرمان، مناطق تحت پوشش نذر آب هستند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و … نیز انجام می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.