دبیر ستاد مردمی مطالعات معرفتی و علمی اربعین گفت: هشتمین گنگره بین‌المللی این ستاد از ۲۴ شهریورماه به مدت سه روز در مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی اربعین در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدسعید اصفهانیان  افزود: در این نشست سه روزه اساتیدی از دست‌کم ۱۰ کشور از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه، لبنان و کشورهای آسیای میانه سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اربعین یک پدیده تربیتی با توسعه گفتمان بین الادیانی است، ادامه داد: ۳۵ سخنران داخلی و ۲۰ اندیشمند خارجی در این نشست ارائه محتوا خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی مطالعات معرفتی و علمی اربعین اظهار داشت: پیش از این ۶ کنگره در عراق و پارسال نیز به دلیل شرایط کرونایی هفتمین دوره این همایش به صورت وبیناری در ۶ استان و مراسم پایانی آن در مشهد برگزار شده بود.

حجت الاسلام اصفهانیان گفت: امسال بنا بر شرایط کرونایی نوع حضور و برگزاری و شمار مهمانان این رویداد کم و زیاد شده و برپایی حضوری و یا غیرحضوری آن تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: آنچه اربعین در درون خود کم دیده، تعمیق جریان معرفتی و ایمانی بوده است. سردار شهید سلیمانی در راه تعمیق جریان معرفتی اربعین پیشتاز بود.

دبیر ستاد مردمی مطالعات معرفتی و علمی اربعین گفت: شعار و محوریت کنگره امسال، اربعین، امت و تمدن اسلامی است و با توجه به اینکه در اربعین بزرگترین معجزه نفراتی تاریخ بشر در حال وقوع است، اگر به اربعین فقط با رویکرد سیاحتی و زیارتی نگاه کنیم، جفا کرده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.