معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به رای دیوان عالی کشور درباره جنگل‌های وقف شده آق‌مشهد ساری به‌نفع سازمان جنگل‌ها، از خارج شدن ۵۱۰۳ هکتار از این عرصه‌های جنگلی از وقف خبر داد.

۵۱۰۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی آق‌مشهد از وقف خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا افلاطونی در حاشیه مراسم ارسال نخستین محموله تجهیزات اطفای حریق برای نیروهای مردمی که امروز در سازمان‌ جنگل‌ها برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ‌پرونده‌های وقفی آق‌مشهد و دماوند ‌گفت: در ارتباط با جنگل‌های هیرکانی آق‌مشهد، رای دیوان عالی کشور به‌عنوان فصل‌الخطاب تلقی می‌شود که این رای به‌نوعی به نفع سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شده و تشخیص سازمان جنگل‌ها مبنی بر اینکه ۵۱۰۳ هکتار از این عرصه‌های جنگلی به‌عنوان عرصه‌های ملی تلقی می‌شوند، تایید و از وقف خارج شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ‌پیگیر اخذ سند مالکیت آن نیز هستیم و نقشه‌های حد نگار این ۵۱۰۳ هکتار را تحویل اداره‌ کل ثبت استان مازندران کرده‌ایم و به‌زودی سند مالکیت به‌ نام سازمان جنگل‌ها صادر خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره ‌پرونده وقفی دماوند نیز با اشاره به اینکه سند سه پلاک ۶۷، ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند به نام سازمان جنگل‌ها برگشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۶  کارگروهی برای رفع اختلافات بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف ‌تشکیل شد که در جلسه هفته گذشته این کارگروه مقرر شد که در جلسه‌ آتی موضوع ‌دو پلاک‌ وقف شده باقی‌مانده دماوند در دستور کار قرار گیرد و در آن جلسه تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته افلاطونی، اتفاقات مربوط به حوزه‌های حقوقی زمین معمولا زمان‌بر است و ‌پرونده آق‌مشهد و سند مالکیت ‌دماوند به‌ نام سازمان اوقاف مربوط به دهه ۸۰ و اقدامات قضایی آن مربوط به اوایل دهه ۹۰ است. با این‌ حال ‌پیگیری‌هایی که طی سال گذشته و امسال انجام شده، منتهی به اقدامات و نتایج اخیر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.