رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خط قرمز در مبارزه با فساد، بی‌سند حرف زدن است، گفت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص ها در انتخابات به مردم قول داده بودم.

رئیسی: خط قرمز ما در مبارزه با فساد، بی‌سند حرف زدن است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در نطق خود رد صحن مجلس شورای اسلامی، پیش از اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: ابتدا لازم می دانم هفته دولت را گرامی بدانم و به ارواح مطهر دولت و مجلس و نظام مقدس جمهوریاسلامی دروز بفرستم و یاد شهیدان باهنر و رجایی را گرامی بدارم و برای همه خدمتگزاران کشور و خادمان ملت آرزوی توفیق و سعادت کنم.

وی افزود: این روزها پزشکان عزیز و پرستاران و کار درمان مجاهدانه از جان مردم صیانت می کنند و باید از کادر درمان متشکر باشیم.

رئیس جمهور با تشکر از مجلس و کمیسیون‌ها و نمایندگان و هیات رئیسه با خاطر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: این جلوه ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و حساسیت صلاحیت کاندیداها را بررسی می کنند و بیان این حساسیت ها هم برای وزرا و هم عموم مردم کار مفیدی هست.

رئیسی با اشاره به معرفی اعضای کابینه گفت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص ها در انتخابات به مردم قول داده بودم و تلاش این شد با همین تلاش ها باشد. کارآمدی و تخصص و مردم‌داری و فسادستیزی و صداقت با مردم این شاخص‌ها هستند که محور همه اینها کارآمدی است.

وی اظهار داشت: خط قرمز ما در مبارزه با فساد بی سند حرف زدن است.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت علمی و عملی وزرای پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است، گفت: در این فهرست که از طرف نخبگان از آن استقبال شد،‌ اسم دو وزیر نبود چون مجموعه امنیتی هستند که من با نیروهای مسلح در وزارت دفاع و با نخبگان و کارشناسان در وزارت اطلاعات مشورت کردم ولی درمورد سایر وزرا برخی اسمشان ۲۰ یا ۳۰ بار یا ۶۰ بار اسمشان از ناحیه مردم تکرار شده بود.

رئیسی افزود: بقیه دیگری هستند که در رده های مدیریتی بعدی از اطلاعاتی مفیدی که مردم دادند در رده معاون وزیر و استانداران استفاده خواهیم کرد و این بانک اطلاعاتی در اختیار وزرا قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادات مردم استفاده کنند. علاوه بر بررسی در کارگروه های مذکور استعلام از مراکز اطلاعات و قضایی هم نسبت به کسانی که در معرض وزیر شدن بودند استعلاماتی انجام شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه صلاحیت وزرای محترم نسبت به سلامت نفس و سالم بودن از هرگونه شائبه های فساد و آلودگی مسئله مهم است و نسبت به همه به‌عنوان محور مورد توجه بوده و شرطی نیست که بشود از آن گذشت،‌ تصریح کرد: لذا سلامت عزیزان معرفی شده مورد تاکید بوده چون دولتی که می خواهد فسادستیز باشد باید عناصر پاکدست و فسادستیز باید امر اجرای آن را برعهده بگیرند و این شرط نه تنها ابتداعاً بلکه استداماً هم ضرورت دارد و فقط امروز مورد تاکید نیست و همواره مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: نسبت به کسی که با دولت در هر جایگاهی همکاری می کند سلامت یک امر مهم و محوری در دولت است و کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد و ما سلامت نفس و دوری از فساد و آلودگی را در این دولت جزو شرایط اساسی می‌دانیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.